Friday, October 30, 2009

YANG NIKMAT ITU GODAAN



kahkahkahkah



....


pasti aku tertawa tiap kali lihat gambar ini. tak tahu kenapa. seperti ada yang menguis-nguis rusuk naluri lucu. terkadang berderai ketawa sendirian. teman sebilik juga hairan.
"kau ni dah kenapa jang? demam? ubat ada atas rak buku ," katanya.

tiap kali lihat gambar ini, pasti meleret-leret ketawa. baik. aku ketawa melihat mulut sendiri dalam sebegitu rupa! fokus utama, bibir bawah yang tebal jadi bahan modal untuk ditertawakan.
jujur, aku bangga dengan kurniaan tuhan yang iatu ini. boleh mencebik ketika mengejek. boleh memuncung bila merajuk. boleh menghiris bila kata-kata keluar dari benak nafsu.

entahlah, jagalah bibir sendiri! jangan sibuk mengata bibir orang lain. oh lupa. bibir ini juga nakal!


..................


tuhan,
ampunkan hamba,
jika hamba pernah lalai dalam mengguna nikmat bibirmu ini,
apalah kiranya, tidak diambil nikmatMu yang tidak terhingga ini,
biarpun bibir cuma,
hamba bersyukur dengan pinjamanMu yang satu ini.

14 comments:

ZARA 札拉 said...

muka cikgu macam puas gila minum air tu cikgu~

=]

sue said...

gerek seh...
haha

faqhrule said...

zara:
puas makan beryani ghazal sebenarnya

sue:
gelek?

sharamli said...

np gelak?

faqhrule said...

sha:
ntah la sha, i pon taktaw lah

F. Hanim M. said...

klu org yg b'bibir sumbing tu lg kesian tau...

jd b'syukurlah dgn apa yg dikurniakan..biarla org nk buat modal jenaka pun..

janji rock!!

faqhrule said...

k.anim:
hehehe alhamdulillah

dzulhakim said...

oo tang tu kot yang anak murid ko cakap ko macam nabil.

gurau je. jangan amek hati ye.

faqhrule said...

borhan:
hahaha ramai cakap dah camtu kim

|NaZ| said...

sYukur....

cik EPAL said...

bersyukur ;)

bro.zabar said...

pak nujum kata " mata you ni ada potensi dapat kawin 2-3" hehehe..jangan salahguna ya bang!!

dobot said...

ter-baekkkkkkkkkkkkkkkkkkk!
:)

diba said...

guna kn lah kurniaanNYA sebaiknyr..hee