Wednesday, July 7, 2010

BAJU BARU SAMPAI








tidur tengah hari akibat kepenatan balik dari sekolah aku terganggu dengan deringan kasar nada dering bising band crustpunx jepun Socialcrime. mimpi indah dirangsang hujan lebat di luar buatkan aku kecewa tidur terganggu. hujung talian suara perempuan. "dik datang kaunter dekat foyer sekarang, ada bungkusan sampai". dalam hati ada bibit riang dengan lebar senyum merekah-rekah memancar.

akhirnya baju yang diorder telaphpun sampai ke pangkuan aku dengan selamat. walaupun beberapa kali digoda oleh makcik kaunter depan suruh aku buka tengok baju dalam sampul pos ekspress, aku tetap tak menyerah kalah. "ni tak lain mesti baju beli online ni," kata makcik tersebut. peduli la, yang penting aku punya gembira tak tercerita!

okey ini adalah baju dari sebuah blog yang jadi inspirasi aku dalam arena menulis blog ni. dari zaman broken noise dulu sampai sekarang ulu tiram straight edge aku ikut. stail tulisan santai. macam-macam hal dia sentuh. emosi bercampur baur. gambar cantik-cantik. bahasa biasa-biasa tapi tersusun. genre pelbagai dalam setiap entri. tuan punya blog macam ganas, tapi baik walaupun tak berapa nak hensem.

tapi dari dulu sampai sekarang aku asyik terpikir kenapa dia pakai ulu tiram straight edge?. sedangkan bukan movement straight edge pun sangkut paut dengan blog ni. haha itu kena tanya tuan tanah blog ni lah. kalau rajin pergi baca blog dia. santai-santai je, tak payah nak berat-berat kepala baca. ULU TIRAM STRAIGHT EDGE

2 comments:

kc nur qasedah said...

pix yg ketiga agak anak-anak skit. HAHA :)

faqhrule said...

KC:
anak anak cumel memang camtu