Saturday, February 26, 2011

HARAPAN MALAM HUJUNG UMUR

aku merencana sesuatu yang indah malam ini. ada orang ajak aku keluar. mungkin ada kejutan buat aku. ada hadiah barangkali. ada kek coklat atau cupcakes istemewa tertera bentuk hati atasnya mungkin. atau sewaktu makan malam, sewaktu berselera makan menu istimewa; ada pelayan datang bawa kek serta lilin menyala; ada nyanyian selamat untuk aku, semua yang makan disitu memandang dengan senyuman bermakna. setelah itu bersalam dengan ucapan ringkas "selamat ulang tahun kelahiran," dengan senyuman. indah sekali!

selepas itu, ada hadiah personal yang nilai sentimentalnya tinggi menyusul. di atas kotak hadiah berbalut cantik-cantik itu tertera "untuk tersayang, selamat hari lahir!" ada simbol bentuk hati hujung ayat tertera itu tadi.

mata aku berkaca-kaca dengan harapan! terharu dengan sambutan istimewa sebegitu. sungguh berbesar hati dirai sebegitu. mesti lepas itu selera makan bertambah, senyum tak lekang terukir dibibir. sesekali diusik manja oleh personal yang membawa bahagia sambutan hari lahir yang paling istimewa itu.


indahnya.




rasa sangat bahagia. tambah-tambah personal itu adalah yang paling istimewa di hati. sanggup bersusah payah untuk memberikan sedikit bahagia yang istimewa.






hakikatnya; semuanya itu hanya angan-angan.

aku lagi dirumah sewa; taman pulai indah, johor bahru; berseorangan. teman serumah bertugas diluar. sendiri menanti adanya keajaiban datang. atau aku cuma terus masuk tidur dan esok angka 24 mengganti umur sewaktu entri jiwa kecil ini ditulis.


6 comments:

nottasingleword said...
This comment has been removed by the author.
✿ milly molly ✿ said...

ow, hampir terlupe!
happy becoming bday yaw :)

TyQa TyDy said...

habis ni bday boy la ni ye... hehhe.. happy birtday abang!! smnga pnjang umr n mrah rezeki ye.. hppy selalu..

ainko said...

happy birthday jang!

syafiqxsaifullah said...

selamat hari tua chegu muda!

faqhrule said...

thangs semua