Tuesday, June 28, 2011

TAK PERLU



Sesudah terputus ikatan
Dan tertutup pintu harapan
Mengapa harus berjumpa lagi
Sekadar melepas rindu tak bererti

* :Tak perlu kau bercerita
Tentang diri mu yang sudah berpunya
Ku tahu kau bahagia bersamanya
Tak perlu kau bercerita
Tentang diri mu yang sudah berpunya
Ku tahu kau bahagia bersamanya
Hapuskan saja kenangan cinta kita

Meski antara kau dan aku
Masih ada kasih dan rindu
Tapi apa guna itu semua
Hanyalah menambah derita dalam dada

the unwanted - masih ada rindu


memang dulu. lu dengan gua hampir ada satu perasaan kasih sayang. tapi hakikatnya pada masa tu, keberadaan gua untuk memberikan tumpuan penuh dalam sebuah perhubungan itu terbatas dek kerana gua masih KLMJ dengan kisah cinta lara gua masa itu. masa itulah!

namun sekarang, lu sudah jauh berada di tempat orang. memulakan hidup lu sebagaimana biasa, dan pada hemat gua lu tetap seperti dahulu; mencari teman untuk mengisi kekosongan ruang satu sudut kehidupan lu. yang itu gua pasti. nahhh. silakan, tiada sedikit tentangan yang terpacul di minda bila mana lu bercerita tentang kehidupan baru lu, silakan.

tapi,

jangan jadikan gua tempat lu luahkan masalah dengan siapa pun berasama sekarang. janganlah jadikan gua tempat lu bercerita tentang sisi hidup lu yang baharu dengan siapa pun lu bersama sekarang. janganlah lu jadikan gua teman untuk berkongsi apa semacam kebahagiaan lu dengan teman baru sekarang. mungkin pada lu, gua seorang pendengar yang baik. gua mungkin dapat bantu lu dengan nasihat. ya barangkali.

tapi harus lu ingat, yang gua tak mahu dijadikan cuma medium lu untuk semua itu. gua tak tahu apa motif lu sebenarnya , tapi terus terang gua tak berapa seronok untuk semua itu.

maaf cakaplah,

kadang-kadang rasa tak ikhlas tu timbul bila mana kita kembalikan hubungan 'friendship' pada asasnya semula. gua kadang-kadang rasa gua tak ikhlas sebenarnya berada dalam 'friendship' kita ni.

maaf.

gua harap lu faham


p/s: oh lupa ni tak ada kena mengena dengan makwe lama yang mengamok dan dah tutup blog tu.

No comments: