Thursday, July 7, 2011

KUALA LUMPUR; SEPANJANG JALAN KENANGAN (PROLOG)

aku bakal menyusur jalan-jalan ke kuala lumpur petang ini. hajat sebenarnya untuk menghadiri majlis walimatul urus adik beradik satu tempat berguru 5 tahun dulu. kali pertama akan ke kuala lumpur setelah hampir 8 bulan tidak menjejakan kaki ke sana.

bakal melewati jalan-jalan kenangan. bakal terpana dengan tempat-tempat yang bakal membuatkan kenangan semalam kembali segar. bakal muncul dalam khayalan setiap moment yang tiap satunya ada cerita lama.

mungkin disuatu sudut aku akan tertawa sendirian bilamana melewati tempat-tempat kenangan, mungkin juga aku bakal termenung panjang merenung kisah di tiap ceruk pernah tertinggal kenangan aku disitu.

aku resah,


kuatkah jiwa untuk kebal tanpa lut dengan tikaman tajam kenangan.


sepanjang jalan kenangan. Kuala Lumpur.

1 comment:

A'ai Zairi said...

the memory lane can be an enlightenment or just simply a pain. be strong bro. :)