Friday, May 4, 2012

CURRENT DRUG

untuk bulan ini rasanya sudah dua minggu berturut aku gagahkan diri memandu seorang dari johor bahru ke kampung halaman di serting, negeri sembilan. dari skudai ke yong peng, ke labis, ke chaah, ke segamat, ke gemas, ke bahau dan terus ke serting. 4 jam paling lengah atas jalan raya.

penat dan stress hilang bila mana menjejakkan kaki dirumah keluarga tercinta. antara yang buatkan aku berkobar untuk balik ke kampung adalah; nur attiyah alisya. anak buah kesayangan.

dan baru hari ini aku tahu yang sebenarnya memangku atau mendukung bayi ini suatu cara untuk melegakan stress. bila mana bayi yang kita dukung, kita ajak berbual (walhal dia tak langsung faham), kita dodoikan sampai dia terlena merupakan saat yang paling indah. serius, aku teruja dengan pengalaman sebegini.

dan paling aku rindu bila mana aku berjauhan dengan keluarga dan pada attiyah adalah bau semulajadi bayi itu sendiri. natural dan menenangkan. haha mungkin pada orang ia suatu yang pelik. tapi inilah yang aku rasa sekarang. aku suka bau baby. 

*jangan tanya bila aku nak kelek bayi aku sendiri, sebab kau juga tahu aku tiada jawapan untuk soalan itu.


 tiyya masa tiga minggu ;)

3 comments:

Anonymous said...

Pakngah jgn lupa...melaka jb pun 4jam gak ngn jannah dlu. Huhuhu. Aunty sue kim slm kt tiya.

Anonymous said...

i pon suke bau baby...i teringin nak baby sendiri..nt ari2 leh ciom..tapi i tak kahwin lagi..calon pon belom ada agi..=)

SI MILLY'S said...

Bawak Tiyya-tembam balik JB la dear ^^