Sunday, October 26, 2008

The another side of me….


Tergerak bangun dari tidur pagi ini, aku terasa untuk menulis sesuatu tetapi mana butirnya, apa yang hendak ditulis. Teringat saranan seorang sahabat yang comel untuk berjinak-jinak menulis blog. Blog? Adakah yang membacanya nanti? Entahlah, aku sendiri tidak tahu apa yang ingin aku tulis dalam blog aku sendiri. Nah ini yang aku cuba untuk tulis sekadar kepuasan keinginan aku untuk menulis blog. Mungkin ini Cuma blog smpah yang tidak ramai yang datang singgah atau menilik isinya. Ataupun blog ini sekadar luahan personal aku,menjadi tempat untuk aku berkongsi dengan sesiapa yang mahu tahu ‘another side of me’. Ada ke yang mahu tahu pasal kehidupan personal aku yang sangat bosan?

Ah, pedulikan semua itu. Janji aku puas menulis sesuatu. Biarlah dianggap sampah atau bacaan tidak bermoral sekalipun, aku peduli apa. Aku buat apa yang aku mahu dan aku buat apa yang aku rasakan betul. Aku mungin tidak dapat menulis sesuatu yang kritis atau sesuatu yang subersif atau sesuatu yang menjadi tumpuan orang. Aku orang yang tumpul pemikiran, payah menjana idea dan mudah hilang tumpuan.

Semuanya yang negative keluar dari kotak minda aku untuk memulakan blog ini. Bukan mudah untuk menulis sesuatu dengan idea yang datang secara tiba-tiba dan tanpa susunan yang baik. Tapi tak apalah, aku tetap optimis nak tulis blog. Kalau kamu suka kamu baca, kalau tak suka aku peduli apa! Hey ini blog aku, and this is ‘the another side of me!’

P/s; lots of appreciation goes to mieya maisara. She knows why.

3 comments:

Miea said...
This comment has been removed by the author.
Miea said...

congrats and welcome to blogspot world :)

happy blogging!

Anonymous said...

umm...1stly...dun b sad...
tabahla hadapi dugaan ini...
igt...setiap yg brlaku psti ade hikmahnye......mst ade yg lg bagus drpd "dia"...
2nd...fokus on ur exam..mmg brt mata mmndg brt lg bahu pikul...tp setiap yg brlaku kt diri kita,kita kna syukur sbb org len ramai lg yg ade problem besar2 gajah yg perlu disetlekn....
so...b hepy..b urself..
(".)