Tuesday, November 18, 2008

Aku dah suka Chutie..

Rasanya sudah hampir empat hari aku tidak update blog aku ini. Empat hari jugalah aku sudah mula bercuti semester yang bakinya ada sebulan lebih lagi. Rasa sedikit lega dari tekanan assignment, peperiksaan, En Md Zin HEP Institut, Pak Guard Hindustan Institut, bisingnya lebuhraya utara selatan sebelah institut, traffic jam depan Institut. Kurang sedikit rasa tertekan bila balik kampung ini. Untungnya belajar di institusi pendidikan guru ini, cutinya sama dengan cuti budak sekolah!

Tapi, tak semuanya indah bila bercuti ini. Baru empat hari cuti aku dah mula rasa gerimis bosan semasa cuti macam dah mula nak menitik dalam hidup aku. Mungkin ada orang akan membalas dendam dengan bangun lewat sebagai ganti waktu-waktu tidur yang digunakan untuk kekal bertenaga sepanjang malam menelaah buku dan nota untuk peperiksaan mereka. Mungkin juga ada orang yang akan menghabiskan masa cuti mereka untuk bekerja mencari duit poket. Ataupun ada yang menghabiskan duit poket untuk berehlah atau pergi travel semahunya untuk manafaatka masa cuti.

Bagi aku, selama baru empat hari bercuti semester, semuanya macam biasa sahaja. Nak bangun lambat aku memang payah untuk bangun lambat. Kalau tidur selepas subuh sekalipun limitasi bangun pagi aku hanya sekitar pukul sembilan ke sepuluh pagi sahaja. Kalau overdose tidur, alamatnya dada aku akan sakit, semacam susah nak bernafas! Itu yang kadang-kadang aku sedikit cemburu dengan mereka-mereka yang mampu untuk tidur sehingga tengahari!

Selama empat hari ini jugalah aku melayan adik lelaki aku yang baru berkhatan itu dengan permainan video bola sepak PES 2009. Tiada cabaran langsung bermain dengan dia!

Aku mula terasa rindu dengan kelas, leteran pensyarah, kawan-kawan dan beberapa perkara tentang institusi tempat aku belajar. Tak tahu mengapa. Ikutkan, aku bukanlah rajin untuk ke kelas, bukan juga pelajar cemerlang membuat tugasan. Padahal sewaktu cuti hampir tiba aku jugalah yang paling gembira untuk bercuti. Hairan sungguh!

Semoga tuhan menganugerahkan aku idea yang boleh aku manfaatkan mengisi masa cuti aku ini.

Jika kamu seorang yang berada dalam kelompok pelajar seperti aku, kamu ada rasa sebegini?

2 comments:

Anonymous said...

yup...
samerlah cikgu...
sebelum cuti yeye nak cuti...
dah cuti bosan lak...
nasib baik sekolah lama panggil ngajo..
terisi ckit cuti yang ader...
tapi sakng tak tau nak wat aper dah...
duk depan tv jerk...
nasib baik ader psp, internet n hp kesayangan...
dpt release tension ckit...
tapi hati dah mula rindu ngan ipis...
wuawuawua...

lailamawar said...

haha saket dada bile mangon lewat...
sadis nyess....
p.s :folow blog akuw...
kah3...