Thursday, May 14, 2009

pra-WALIMATULURUS - SEPARUH MASA PERTAMA


aku post entri ni masa break rehat Jumaat..

mulanya aku rasakan kursus perkahwinan ni suatu yang membosankan. sebab itulah aku terlebih dahulu membawa bekalan mp3 lagu bising seandainya ceramah kursus perkahwinan ini membosankan.

ternyata aku salah. mp3 playlist bising langsung tidak berusik. kursus perkahwinan sebenarnya suatu yang menyeronokan dan macam-macam ilmu baru boleh didapati dalam kursus ini.

ada yang gelak terbahak-bahak. ada yang malu-malu kucing. ada yang tunduk 'blushing'. ada jugak yang terlampau seronok. ada jugak yang kantoi rukun dan syarat. macam macam ragam boleh jumpa.

aku mengharapkan separuh masa kedua petang ini tidak monotous. keadaan petang, penghawa dingin yang ultra sejuk, anda tahu jawapannya? semestinya tidur. dan aku mengharapkan banyak lagi ilmu yang aku dapat belajar petang ini dan esok.

engkau semua bila nak kursus kahwin? lambat nanti payah.

13 comments:

Shahrul Azry said...

die ajar doggy style ke?? :P

faqhrule said...

saruk:
dia cakap tak boleh buat luar tabi'e haram!

sharamli said...

amek cpt2 p0n kal0 kawen lambat x guna gk..kn..kn..kn.

faqhrule said...

kawen tu bila-bila boleh
tapi kalo ambik awal kan takdela kelam kabut nanti

wsk 4104 said...

mmg akan ak ingt smpai mati beb...ksus ni best gler..ak dtg ngan bekal penuh game ditaliponku..NYATANYA (ayat puan nora)xguna langsung..lawak gler mmg xngantuk lngsung..ak pegi sehat blk dpt sakit..tegang urat kent0t..nseb tgh gelak xknt0t..huwhuw..walop0n open tp tu sume mmg kene tau..sape2 xamik lg ksus kwen cpt2 amik..nnt da susa..siap la kowg..jang mmg mcm pngantin arinie..songkok tingginya yg pemes n da bju melayu birunye itu..same cam imai merah nan menawan..same cam muke beliau..huwhuw jgn mara..sok kte dpt sijil da..leh prem kat blk..amik msuk blog skali eh...

pejuang azam said...

Ape barang amek kursus kawin bkn ngn calon.....
hehehe.....
Lau amek ngn calon kite bru syok....
Lagi bnyk blaja memahmi satu sama lain....

faqhrule said...

kak mas:
hehehe tu la kdg2 orang salah faham dgn kursus perkahwinan ni tu pasal STRESS tu hehehe.

pejuang azam:
hehehe nanti bleh pergi kali ke-2 dgn calon..tambah ilmu lagi!

ain said...

soklan cepu mas penceramah.."berapa anak kamu nak?"

Shamrin Hishamudin said...

bagus la dah ada persediaan awal.
nak kawen sok x ada nak payah2 gi kursus lagi.

faqhrule said...

kak ain:
eleh semalam penceramah tu tanya, tengok kak ain konfiden je jawab ENAM kan?

shamrin:
betul tu. sebab tu lah aku ikut serta kursus ni, tambah pulak murah

ikmaLisme said...

tiba2 aku rasa nak g kawen esok..

ada calon untuk aku x jang??

hahahaa

xsyazana said...

ada kursus kamasutra tak ?
:)

jahanam!! said...

ini cikgu lutfi ka ?