Monday, October 26, 2009

CERITA BOLASEPAK LAGI

malam suram ahad lepas sudah berlalu dengan ketabahan jati diri yang sukar. bukan mudah menjadi peminat pasukan sepak bola yang diminati ramai. bisalah, kelab kuat, pasti ramai musuh yang jaki dengan kelab pujaan aku ni. tapi malam ahad lepas memang malam gembira buat FOOL(liver) sekalian. tak mengapa nikmatilah saat-saat indah kamu, aku menunggu saat kamu tumbang dengan pelbagai kata-kata bakar line yang dah lama aku draf dalam kepala hotak ini.

tadi sedang enak tidur menunggu zuhur, aku dikejutkan dengan pesanan ringkas dari seorang teman.

"bai, staduim malam ni?"

" stadium mana? ada konsert ke?" aku balas bingung.

"ngok, malam ni ada bola lah!" jawab dia sedikit marah.

"mana main? gua dah dah lama tak layan bola malaysia ni dol" aku bagitahu lagi.

"malam ni separuh akhir malaysia dol, negeri sembilan main!" dia jawab lagi.

" maleh den. den dah lamo tingga tengok bola ni. nanti dah monang kau sms yo lah den" aku jawab.




***************



seingat aku kali terakhir aku menonton bola sepak malaysia pada 2005 dahulu. perlis menentang negeri sembilan. final piala malaysia. dan setelah dari itu aku sudah tawar hati untuk memonton bolasepak malaysia. tak seseronok menonton liga bola sepak inggeris dan sepanyol.

untuk pasukan negeri yang bertanding aku ucapkan selamat berjaya. entah aku tak bernafsu nak menonton bola sepak di stadium. mungkin sebab aku bukan peminat bolasepak. ya aku mencintai sepak takraw semenjak dari bangku sekolah rendah lagi. mengapa? entri lain kita cerita okey!



*p/s: dalam gambar kat atas, berapa kerat je aku kenal. azman adnan tak ada pulak

10 comments:

F. Hanim M. said...

rita rudaini dtg stadium la mlm ni..haha

sharamli said...

F.Hanim M.

rita rudaini dah bersalin ke?

faqhrule said...

k.anim:
rasanya tak kot. hahaha

sha:
rita rudaini yang menyanyi lagu bunga tanjung tu kan?

sue said...

ala menang penalti leh la citew..

kalau x mesti slngr menang punye...

faqhrule said...

sue:
kalau dah kalah tu terima lah sue

sue said...

kalh penalti kalah bermaruah...

heee

faqhrule said...

kalah tetap kalah

dobot said...

haha, bola sepak tempatan takk meng-asyikkan langsung,
sedih ah

faqhrule said...

fifa:
fifa mesti sokong bola sepak dunia kan. yela FIFA hehehe

ustaz said...

lu baru kenal EPL setahun dua dah kerek nak kutuk2 bola malaysia.fuck