Thursday, January 14, 2010

BILA MALAM , RESAH TAK BOLEH LENA...

sunyi.


sunyi.


sunyi.



*
tenang saja malam ini. tenang sekali. bintang bertabur ada jauh berbalam-balam cahaya. mungkin sebab petang hujan lebat, langit nampak bersih tanpa ada awan besar bergerombol tebal. cengkerik riang berbunyi diselang suara katak memanggil hujan. tiada tanda hujan akan turun malam ini, walau angin bertiup dingin.

mata masih terkebil-kebil lagi. sudah dipaksa pejam tapi masih segar tak mahu lelap. posisi mengiring dirtukar dari terlentang. selimut menutup separa pinggang, aku tarik sehingga melitup leher. ayat-ayat lazim serta 21 bismillah sudah lama dibaca, kata arwah nenek senang tidur kalau dibaca; tak jalan juga.

ambil telefon bimbit lihat jam digitalnya. sudah 4 pagi. teman sebilik lama dah lena dibuai mimpi indah.

hendak baca buku, tiada minat yang bersungguh. pokoknya aku mahu lena yang natural. yang lena disebabkan tiada paksaan atau penggunaan dadah yang membuatkan aku mengantuk. bukan tak boleh dibuat, memang ada ubat tidur. tapi pastia ada kesan jangka panjang. tak mahu.

baik. aku tekad cari punca masalah. cari mana simpulnya payah menikmati anugerah tidur ini. mula dari siang. semua seperti biasa, ke kelas dan makan. petang berpeluh dengan sukan. malam tadi seperti biasa juga. makan dan buat kerja sedikit. mana punca aku sendiri tak tahu.

makan malam. ya! aku rasa aku dah tahu mana punca semua ni. semua punca makan malam tadi. makanan tak ada masalah. cuma mungkin minuman. sejuk-sejuk takkan nak minum yang sejuk kan? mesti yang panas. nak kelainan ni lah padahnya!

gatal sangat nak cuba. hambik ni. bergelora tak boleh lelap! demm!







6 comments:

sharamli said...

sama dengan k0pi jantan ke

chekgu alan said...

kopi janda ke bro?
meh secawe

faqhrule said...

sha:
lagi power taw.

alan:
kopi gelora jiwa muda

Shahrul Azry said...

kopi jantan ada?

faqhrule said...

saruk:
kopi goji sekarang trend. kopi jantan kureng kick

Pije. said...

kemain nama kopi ni.
gelora jiwa muda.
bahahaha.
mana dapat ni?
hehe