Tuesday, January 12, 2010

KHATEEP #2




sedang enak melabuhkan penat atas hamparan tilam empuk, telinga disumbat dengan earfon sambil putar seleksi lagu pop jiwa-jiwa, petang ni tak stim langsung nak dengar grindcore macam selalu. layan lagu balada memang enak nak buati iris mata ni mengecil.ada mesej masuk. ringkas pesanan dari emak, aku baca paparan mesej teks yang berkelip-kelip sambil layan lagu Pak Long- Selagi ada rindu. lagu ni kalau dekat youtube, pasal budak bunuh diri putus cinta. apa la. rileks-rilek mat kojek suda!


angah, khateep demam.

*yang tak kenal khateep, rujuk entri sebelum-sebelum ni.

macam mana boleh demam pula? selalu elok nakal, tak pernah-pernah demam.
aku balas mesej emak.

badan dia panas. mata pun layu.
mak balas semula.

takkan khateeep main hujan kot mak sampai demam panas pula.
balas aku lagi.

rindu dekat kamil agaknya. selalu kamil yang bawa tidur, bagi makan, mandikan, ni kamil dah duduk asrama.makan pun tak selera. dua ekor ikan kembung tak habis pun. tak cergas macam selalu. main pun kurang. pasif je
kata mak lagi.

kesian. betul kata emak mungkin. si khateep pun terasa kamil duduk asrama sekarang. abah sibuk kerja, mungkin tak ada orang yang nak bawa khateep pergi klinik veterinar kerajaan.

hujung minggu ni rasa nak pulang ke kampung, bawa khateep pergi klinik. aku tak boleh betul la tengok kucing sakit, ke terbiar ke. rasa kesian. paling aku pantang orang pukul atau sepak kucing. kalau tak suka kucing pun, tak perlu nak berkasar, banyak cara lain lagi. ya aku seorang moralis yang sayang pada haiwan. kucing tentu sekali. biarlah orang nak cakap apa pun. mencintai kucing lebih baik dari mencintai orang yang tak tentu setia.

rasa rindu kat khateep. harap tak ada la perkara buruk menimpa dia. sabar ea teep hujung minggu ni angah balik.

khateep pasti keluar bilik bila aku pasang lagu emo putus cinta. tapi dia pasti tidur lena bila dengar fall of efrafa. haih..

14 comments:

sharamli said...
This comment has been removed by the author.
sharamli said...

pesan kat mak jgn bagitau kamil..
nnt die lagik2 h0msik..

sharamli said...

pesan kat mak jgn bagitau kamil..
nnt die lagik2 h0msik..

faqhrule said...

maksu sha:
yelah dah si khateep ni pun dia yang ambil dulu

Cikgu Fikri said...

Ksian si Khatep..
huhuhu....

Mohamad Nazrin iBn AbduLLah said...

kesian khatep...

Mohamad Nazrin iBn AbduLLah said...

kesian khatep...

faqhrule said...

Fiq:
tu yang nak balik hujung minggu ni

Yein:
kesian kan huhu

Paan said...

Khateep, I love you.

diba said...

dh lau kamil duk ostel khateep merana..bwak mai cni je lah..hee

faqhrule said...

diba:
takleh..sini ramai kucing jahat

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak karamu

chekgu alan said...

mmmeeeooowwww

F. Hanim M. said...

aritu kucing i pun demam..tp dia ade mak...bg jelah dia menyusu dgn mak dia smpai tertidur hari2..

sian kahteep..sudahlah xde mak...hang dgn kamil pun jauh..