Sunday, January 31, 2010

ESOK BERMULA MEREDAH LEBUHRAYA CHERAS-KAJANG SELAMA 3 BULAN



esok bakal bermula kehidupan sebagai cikgu praktikal buat fasa ketiga dalam ranjau menjadi bakal guru sebenar tahun hadapan. pejam celik aku hampir 5 tahun belajar di maktab ini. jadi buat fasa yang seterusnya ini, aku bakal mengajar di sk sungai serai, hulu langat, selangor.

buat sementara waktu ini, aku berulang dari maktab ke sekolah. jarak anggaran dalam 50km pergi dan balik. agak jauh dan ambil masa jugak untuk sampai ke sana. jadi setelah dicongak kira aku harus bangun seawal pagi dan bersiap dahulu berbanding orang lain dan bertolak subuh-subuh gajah bagi mengelakkan kelewatan ke sekolah.

semoga allah permudahkan bagi aku urusan dunia dan akhirat. amin

aku juga bakal sibuk dengan kerja utama. mungkin akan jarang-jarang menjengah ke blog-blog kamu semua. tapi janji aku, aku akan beri maklumat atau kongsi apa juga perkara yang aku rasa perlu kongsi dengan kamu semua sepanjang praktikum nanti.

okey, jangan rindu-rinduan sama aku tau!

8 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

salam cikgu~

ssemoga berjaya ya?

gd luck buat kamu!!

gambatte!!

faqhrule said...

ZARA:
terima kasih zara.
minta tunjuk ajar ya..

sharamli said...

cekgu..kal0 rindu jgk cmna?

faqhrule said...

sha:
kalau rindu tengok blog i la maksu oi

chekgu alan said...

leklok bawak motor bro
ptg kalo smpat men la takraw kalo x penat k

Rajuna said...

awal start?
aku start bulan 3.
moh ke PD.

LORD ZARA 札拉 said...

ah~

apa yang buat ia kurang menarik?
kamu ok?

F. Hanim M. said...

isi borg posting mintak SK Long Luping, Lawas ye..

kami xde cikgu PJ ni...hahahaha..

elaun mahsyukkkkkk...sejuk plak tu....highlands kan....keje x byk...santai2 je..