Friday, October 8, 2010

BERHENTI BERHARAP

" camnilah.... awak teruskan kehidupan awak untuk masa depan awak... jika ada jodoh pasti kita bertemu jua..."

***

akhirnya apa yang aku cari selama ini dah aku jumpa. pengorbanan dan usaha selama ini untuk betulkan semua yang khilaf nyatanya sia-sia. semua usaha hanya disandarkan pada "JIKA". ada dua kemungkinan bila ada kalimah JIKA itu, ya atau tidak.

tak apalah, mungkin dia tak sampai hati untuk cakap;
" hey aku rimas la dengan kau" atau "hei tak faham-faham ke aku dah tak mau tengok muka kau??"

atau lebih lembut untuk menyatakan tak mahu seperti ini;
" aku tak boleh nak terima kau semula" atau "aku tak boleh maafkan kesilapan kau" atu juga "tak ada peluang untuk kali kedua buat kau"

mungkin pada dia nak menjaga hati biar sakit yang aku dapat tak tinggi darjah kesakitannya. hakikatnya tetap sakit bukan.

mungkin ramai yang takut untuk berterus terang soal hati dan perasaan. tapi bagi aku soal hati dan perasaan ni kena terus terang. kalu suka cakap suka, kalau benci cakap benci.

tak apa, akhirnya aku jumpa jawapan yang aku cari selama ni.

usaha aku untuk bina balik hubungan ini sia-sia.

faham tak? SIA-SIA.

tak faham juga? tak apa;






SIA-SIA LA SIAL!

22 comments:

Paan Ovrtd said...

Link?

Paan Ovrtd said...

Ok. Got it. Lawa.

kc nur qasedah said...

uhm. tabah yeh.

faqhrule said...

paan:
kalau banding dengan gua apa macam? macam langit dengan bumi kan? sebab tu gua rasa gua di reject!

faqhrule said...

KC:
mencuba tabah KC

Nurul Kornain said...

tak apa lah CF (cikgu Faqrule). jangan matikan kegembiraan smata-mata kerana dia. bertabahlah. ini satu sisi hidup hitam sebelum kecap bahagia. Tuhan akan beri pembahagiaannya pada org2 yang sentiasa percaya.

Anonymous said...

cegu;

hei, aku membaca cebis kata-kata kau semenjak dari awal kamu tulis blog. aku lebih banyak memerhati dari memberi komen. adalah dua tiga butir aku komen. aku melihat jatuh bangun rebah berdiri kisah-kisah kau disini.

dari apa yang aku baca disini, kau sekurang-kurangnya berjuang untuk cinta kau. kau tewas, ya itu benar tapi sekurang-kurangnya kau melawan. ada maruah sungguh kau kalah.

aku puji usaha kau telefon sinar beri kata-kata jiwa-jiwa pujuk si gadis. tak semua orang berani buat begitu, tapi ketahuilah apa yang kau buat ini semua usaha, ada hasilnya. mungkin bukan sekarang mungkin nanti bila masanya tiba.

tentang si gadis itu, biarlah. mungkin ada yang lebih baik untuknya menunggu. dia pun cantik ada rupa. jangan kau sangkal yang itu.

tak apa, luahkan semua rasa kau disini. sungguh tak ada komen pasti ramai yang membaca. kalau itu terapi terbaik, gunakan sebaiknya cegu.

jangan putus semangat ya. kuatlah!

una said...

think positf...mugkin da x de jodh...die x nk, nk wat cm ne kn...

faqhrule said...

NK:
cuba menjadi tabah. terima kasih.

anonymous:
kau siapa? jejaka atau gadis? yang mana? letak nama baru senang mahu kenal lah!

una:
yelah yan, abang yan ni kena sedar diri sekarang. pipit sama pipit enggang sama enggang mana boleh terbang sama kan?

xmegoox said...

apa ada hal brader......sah dia bukan utk lu....bini lu yg sebenar skg mungkin tengah berada kt tmpt lain....tgh buat apa-apa yang dia nak wat...tggu masa utk bertemu ja.....alah ini cinta memang plastik lah brader.....-

faqhrule said...

megat:
terima kasih atas kata-kata hikmat lu

student said...

lu kuat bro.
wa caya sama lu.

faqhrule said...

syuk:
gua cuba kuat brader

faqhrule said...
This comment has been removed by the author.
LUMUT said...

seperti paan mintak......aku pon nak mintak..LINK????

dude...kadang2 kite dah cuba sehabis baik apa yang termampu.....cinta itu terputus sama ada dikhiaanti atau pon menarik diri...menarik diri dgn kata lain mungkin dirasakan kau bukan pasangannya...

namun itu lebih bagus kan dari dia menipu kau dan mengkhianati kau....


tp usaha2 yang bertahun2 mmg aku pon nak jerit..sia-sia lah sial!

tp ade sebab kenapa jadik sia-sia...be strong.

faqhrule said...

lumut:
betul aku setuju,
tapi susah sangatkah untuk berterus terang? tak mahu kata tak mahu, tak cinta kata tak cinta. susah?

ikmaLisme said...

apa mau wat.. org dh xnak kan??

so, kot mana pon, kena trima..

percaya la, jodoh kita tetap ada..

hanya Allah yang tahu.. :)

faqhrule said...

imai:
betul aku setuju. tapi jodoh tu kita kena usaha, bukan berharap je.

Noriffah Hidayati said...

ehem.ehem
ko pun sentimental juga..bkan aku sorg.hehe

fakrhrul malas nak sign in said...

iffah:
aku dari dulu memang sentimental la

dobot said...

sabar cikgu.
sakit kan? this is for you.

"It's hard to wait around for something you know might never happen. But it is even harder to give up something when you know it's everything you ever want. Because sometimes in life, a person has to let go because their heart is just too tired of holding on. They'll always love you tough. No matter what."

dobot said...

Oh btw, boleh dobot tau dia sape?