Sunday, October 3, 2010

LU ORANG TAU BACA PUISI?

teman: rul, lu pernah baca puisi?
aku: maksud lu baca puisi depan audien?
teman: ya lah. deklamasi puisi.
aku: tak pernah gua. baca masa sekolah rendah pernah la. itu pun sajak kemerdekaan.
teman: gua ada lubang, lu nak baca sajak lu dekat FR****?
aku: pergh! biar betul ni?
teman: betulah! gua ada member, pengurus event dekat situ. lagipun sekarang dekat situ cari muka baru.
aku: eh, tapi puisi gua tak sedap. semua cerita rasa hati gua, cerita perasaan gua. jiwa-jiwa semua tu.
teman: tak apalah, lari sikit dari kebiasaan. gua baca puisi lu, ada sedap juga!
aku: mengarutlah lu. puisi gua syok sendiri.
teman: sendiri syok sebab sendiri rasa, mana tahu orang syok baca puisi lu.
aku: hahaha yelah, nantilah gua fikir-fikirkan.


berfikir tentang tawaran teman untuk membaca puisi di depan audien membuatkan aku sedikit ralat dengan apa yang aku tulis di hatibisu. ada ke orang suka puisi aku? kalau baca puisi boleh buat tambah pendapatan, mahu juga aku.

lu orang baca puisi tak?

9 comments:

Sesumpah said...

aku syok baca puisi kau


gehehe

kc nur qasedah said...

baca. dan saya seorang pendeklamasi sajak tahun 2001-2003 :)

shah_reel said...

salam..
bro..
aku support ko sgt2 r..
kalu aku nengok puisi ko,
pasti aku kan teringat pada seseorang..
KAK FYNN JAMAL..
ko adat bakat bro..
aku kipas-susah-mati ko r..
support habis!!
=)

faqhrule said...

sesumpah:
haha syok? biar betul ni?

KC:
u baca puisi dekat mana?

reel:
fyn jamal tu legend! dia hebat reel. cakap dia semua cantik-cantik. aku jauh panggang dari api reel!

kEnTuT kECiL said...

;-) best2!!u!! pegilah!!

faqhrule said...

putri:
hahaha pentas dia sangat besar untuk orang baru nak mula macam i put

kc nur qasedah said...

kat sekolah la. waktu perhimpunan ;)

Nurul Kornain said...

hey u.. pg lah baca.. di FRINJAN kah? huhu.. support org2 yang mengangkat martabat sastera negara. juga bahasa ibunda di mata dunia.

student said...

aku support ko bro.
peluang tak selalu datang, jangan lepaskan..nanti melepas!
:)