Sunday, October 3, 2010

KOMPETENSI KECERDASAN EMOSIONAL

setakat ni aku masih belum tidur 17jam. semua angkara menyiapkan pelaporan kajian. dan tadi aku ada pra seminar bentang kajian tindakan. bersengkang mata, berair mata, kepala berpinar. bentang juga walau aku sendiri tahu banyak silap aku masa bentang nanti.

ya, jiwa aku masih kacau soal perasaan dan hati.

nah, belum habis pembentangan dah nampak riak-riak buas nak terkam aku lepas ni. betul, bertubi-tubi kena. hati aku keraskan, muka kasi tarik masam. aku tadah dengan terbuka.

tapi, rasa-rasa kau orang lah, dengan keadaaan melawan fitrah biologi aku, mata belum lelap, nikmat lena belum dikecap, mampu aku kah aku bertahan dengan rasa marah atau hentaman yang diterima tadi. aku risau kalau tak dapat kawal emosi, ada jugak yang bertumbuk dengan aku kejap lagi.

aku harap tak ada yang buat hal dengan aku. kalau esok lu orang baca berita ada gambar aku, tu maksudnya ada orang buat hal dengan aku la tu!

EMOSI GUA TAK STABIL! JANGAN NAK MACAM-MACAM!

5 comments:

dobot said...

Sabar yaw :D

Paan Ovrtd said...

Gaduh sudah dowh. Puas hati.

faqhrule said...

fifa:
sabar la menunggu masa nak lelap ni

paan:
gaduh atas katil sedap ni

F. Hanim M. said...

oh.
tp dgn i mesti u snyum2 kan?hehe
meh akak blanje makan meh..

student said...

ensem gile muka lu gaduh bro!