Monday, October 4, 2010

MENGAMOK

aku sedang tekun dengar praseminar kajian penyelidikan kelas. dengan harapan besar dapat banyak input untuk aku betulkan kajian aku. tapi hakikatnya aku merawang, tambah bila pula kecanggihan teknologi ada depan mata. hilang tumpuan!

masih lagi, orang bentang aku dengar teliti. tiap hujah aku dengar. sesekali ada catatan aku buat. mana yang kurang aku buat catitan. orang tepuk aku pun tepuk. semua masalah nampaknya setakat ni mampu aku tolak tepi.

paling seronok, bila aku dapat beri sumbangan sedikit dalam perbincangan. tak apa sedikit pun jadilah dari tak ada langsung. ada rasa yakin dibina dekat situ.

tretttt... trettt.. treeetttttttt.... (nada bunyi telefon bimbit) ada mesej masuk.

aku tekan punat-punat untuk buka mesej tadi.



"RM0.00 - CINTA TIDAK SEMESTINYA AKAN BERAKHIR DENGAN KEBAHAGIAN. IKUTI KISAH-KISAH CINTA YANG TIDAK KESAMPAIAN. DAPATKAN MMS CINTA KILAT SEKARANG! HANTAR ON CK KE 22228."

"PUNDEKKKKKKKK!!!"

gua jerit kuat. macam mana mesej ni boleh masuk dalam telefon gua! tak pasal-pasal gua putus mood. rasa marah. nak mengamuk tendang rusuk kiri orang, rasa nak cekik batang leher orang yang hantar mesej ni.

demm!

13 comments:

Paan Ovrtd said...

Gua rasa din akar sabotaj lu. Haha!

faqhrule said...

AN:
tapi din akar punya nombor lain laa

chekgu alan said...

kebahagiaan dlm perpisahan bro..haha

faqhrule said...

alan:
kalau berpisah boleh buat gua bahagia tentu gua suka. ni lu pun tau macam mana gua sekarang kan?

Rajuna said...

dugaan bercinta jang!
tabah!

faqhrule said...

juna:
selagi gua boleh tabah gua tabah.
andai satu hari gua rebah? gimana tu?

eqaira said...

sabar la ea..huhuhu..

eqa pn hadapi perkare yg same jugak..tapi, ape boleh buat? org takkan faham...

so, sabar jela..dugaan..^^ membantu tak?

bertabahla sprt eqa..

Kahirie hamidie said...

kalau dapat msj inginkan gambar panas artis melayu. Lagi stylo slap2 patah sim tu.

Cahaya Senja said...

rilek bro..patah tumbuh hilang berganti..

Pije. said...

ahahaha.
aku pun selalu dapat!
macam setann.
kacau mood.

diba said...

diba pn dpt msg ni gk..buang mse je bce...huh..apetah ag cinta xksampaian buang mase...hu

faqhrule said...

diba:
dahla tengah time cinta tak kesampaian, masa tu juga lah masuk sms macam harem ni.

pijie:
lain kalau sms tu masuk, kredit bertambah kan? mesti suka punya!

akmal:
kalau yang ni boleh tumbuh cepat tak apa, ni tumbuh macam bunga reflesia. macam mana?

kerie:
hahaha gua terus taip ON je :P

eqa:
selagi boleh tabah, akan terus tabah, tapi andai rebah terpaksalah redha kan?

eqaira said...

janganla biarkan diri kiter rebah. andaipun rebah, pastikan rebah kiter bertongkat, berpegangkan sesuatu..supaye, kita mampu bangkit semula..
redha je, dengan semua ketentuan nie..femili masih ade kan?
ape yg eqa buat, nak ubat duka yg lara, eqa berpegangkn, ape2 pn yg kiter buat, jgn berharap sangat..serahkan pd Allah, biar semuanya, terjadi dengan sndri..^^ alhamdulillah, stakat nie, result die, syiok~ hehehe.. xde berat2 kepale dah..