Sunday, January 16, 2011

CINTA HATI BARU


sementara belum ada modal untuk update yang enak untuk dibaca dan difikirkan oleh pembaca. aku rasa yang cukup indah aku kongsikan di medan ini adalah cinta baru yang aku temui. baru saja menjengah kehidupan baru aku.

melangkah hari-hari yang mendatang tanpa ada orang tersayang disisi bukanlah suatu yang sukar untuk dihadapi. kerana cinta yang datang adalah anugerah tuhan yang sangat indah. cinta tak semestinya kepada manusia-manusia tapi juga pada makhluk-makhluk tuhan yang berjiwa. semuanya terserah pada bagaimana kita harmonikan rasa cinta yang diciptakan itu.

okey ini cinta baru aku. bukan aku sahaja. cinta aku dan famili seluruhnya.



cinta baru aku. ini dia;

FREDDY SUJATKO atau FRISCO nama dia. mak yang ambil dia bila mak kemas laman rumah pagi-pagi dengar suara dia mengiau. mungkin ditinggal ibunya. masa mak ambil, badanya menggigil dan mungkin lapar.

nama frisco abah yang beri. sebab abah selalu tonton sinetron petang-petang. frisco ni watak antagonis dalam sinetron tu, tapi sungguhpun macamtu ada baiknya juga frisco ni. jadi disebabkan si kenit perut boyak ni kuat mengiau dan suka berlari sana sini, satu family pun gelar dia firsco. jadinya rumah ni dah ada 3 ekor kucing jantan yang dipelihara. chuie, khateep dan terbaru frisco.

chuie dah jadi abang kawasan area rumah aku. muka memang samseng habes. kucing-kucing adik2 memang tak berani angkat muka dengan chuie. yelah abang kawasan kan! si khateep mula nak jadi mat rempit! asal malam je keluar. siang bantai tidor. dengar cerita ada awek dah sekarang. aku harap frisco tak terjebak dalam arena sesat macam abang-abang dia ni.


frisco beramah mesra dengan khateep.



geletek sama dia!


mengendap!



badan je nampak kecik dia ni, tapi perut dia! subhanallah boyot! macam mak kucing bunting! hahaha



mata stok nak buntang je dia ni!



untuk gadis-gadis cantik luar sana, abaikan urat-urat betis gua yang mengghairahkan! fokus pada cinta baru bawah itu! FRISCO



pantang lepas, memang laju dia lari!



seibuk mengemaskan bulu.



muka comot Frisco masa mula-mula jadi anak angkat famili gua.



muka comot Frisco baru lepas minum susu!

8 comments:

TyQa TyDy said...

ololll.. tomei2 nye dy.. =p

Nurul Kornain said...

mata dia cantik arr.. buntang seyh.

sharamli said...

c0mel
tapi maksu geli

YanYaN said...

akhirnya!!!!.....ermmm...i like~

✿ milly molly ✿ said...

:)

kc qasedah said...

comel. mata bulat :)

dobot said...

Trauma dengan kucingg

BazzRianne said...

mcm mane dpt name frisco?