Monday, February 7, 2011

FENOMENA GURU BARU AMBIL GAMBAR DALAM TANDAS


aku semakin boleh menyesuaikan diri dengan keadaan sekarang. mula mahu rasa seronok duduk di kangkar pulai ini. sekolah bagus. petadbiran dan rakan-rakan setugas pun baik dan ramah belaka. syukur dapat sekolah yang sedia menerima cikgu baru dalam keluarga mereka. biarlah jauh dari keluarga, namun kerana tekad dan azam belajar 5 tahun tak akan aku sia-siakan.

hari pertama yang sibuk membuatkan aku batalkan hajat untuk terus update blog. berulang alik dari senai ke kangkar pulai memang suatu yang mencabar. orang sini bawak kenderaan laju-laju. kalau rasa tak boleh suai dengan keadaan trafik begini, kau patut kena belajar cara bawa kenderaan orang sini. serius laju-laju!

hari ini, aku mula mengajar, biarpun belum ada jadual mengajar yang spesifik aku masih diarahkan untuk mengganti guru yang tidak hadir atau ada hal-hal penting dan terpaksa tinggalkan kelas. atau bahasa gurunya; rilief atau guru ganti. 3 kelas aku masuk harini. paling kurang mesti belajar dalam 45 minit dan 15 minit lain aku santai-santai sama murid baru untuk kenal mengenal.

tadi perut aku meragam lepas relief kelas tahun 3. letak barang-barang di pejabat terus melangkah ke tandas untuk melepas hajat. tandas guru memang terbaik, kondisi bagus semuanya. aku tak lepaskan peluang. sinsing seluar paras lutut, lepaskan hajat dan kembali berpakaian kemas. tak lupa ambil gambar sekeping dua dalam tandas. posing cari publisiti sepa dua! hahaha lantaklah!


lepas ambil barang-barang dekat tempat yang aku tinggalkan tadi. terus menuju ke kelas seterusnya untuk relief lagi. dari jauh ada sorang cikgu boleh tahan lawa sudah senyum-senyum. perghh terasa kacak aku hari ni. kebetulan cikgu sekolah aku yang perempuan ramai yang bujang. pergh! mengelamun jauh. bila dah dekat kelas baru aku perasan sesuatu. mungkin yang ini cikgu lawa tadi senyumkan!

kah kah kah tergelak sorang aku dalam kelas. rupanya aku lupa turunkan seluar sebelah kanan yang aku sinsing tadi. kaki seluar senteng sebelah! dengan keyakinan je aku keluar tandas tadi. ha macam mana boleh tak perasan tadi! haduih. selamat kaki seluar je yang tak turunkan tadi.

kalau








zip seluar







tak







tutup?






lagi naya woi!

14 comments:

serabot serabot said...

ahhahaaah..ko memg cekgu tebaik la poit..adoiii....buek malu org soting jo..ahahha..cmno leh lpe trunkan slua..atas dh smart encem..bawh lak kantoi..ahahhaha..tp xpe..2 bleh wat kenangan....hihih.....

faqhrule said...

anis:

leka ambik gambar laaaa hahaha

serabot serabot said...

hahahahha....buat lawak betol la...dh melepas cekgu pompuan 2...ahahha...adoiii....lau x dh merase aku nasi minyk org jb...wakakak

faqhrule said...

anis: siot je ko ek. hahaha

qishie said...

basuh tangan tak lepas keluar toilet tu?

sharamli said...

amb0i!

Anonymous said...

comel ah post cikgu baru ni hahahaha
salam ipis- nad

✿ milly molly ✿ said...

hey, nape makin kurus!?

TyQa TyDy said...

waa..cikgu.. hehhe

Mi$s NiCkeL=? said...

kelakar tol abg jang ni..dah posing2 milut amik gambar dalam tndas, blh lak lupe nk turunkn seluar yg dilipat tu..hahahaa

faqhrule said...

qish:
aku siap istinjak ok!

nanad:
baru perasan abang jang ni comel ke? haduyy

amy:
tak ada sapa jaga kat johor ni kurus laa.

tika:
waaahhhh tyca!

nico:
haha kusyukk sangat ambik gambar la nik sampai lupa!

F. Hanim M. said...

huh. skolah aku ni tandas prasekolah je yg boleh guna. maka semua rakyat jelata guna toilet klas aku. tapi xde lagi yg amik gmbr rasenye wlpun toilet tu aku decorate baikkk punya...hahahaha

diba said...

ni kes ckgu xdr keje ke...hee slamt jd ckgu ye;)

dobot said...

Hahaha! Memang NAYA! :P