Wednesday, February 2, 2011

BAYU SENJA DI SELATAN

aku masih bermalas-malasan untuk berkemas. masih jelek untuk memandang beg troli. semangat hilang merawang entah kemana. yang aku perasankan semenjak dua menjak ini mood aku tidak berapa baik. senang marah. tertekan dengan pelbagai situasi yang aku hadapi.

aku bakal duduk di pulai, johor bahru. mengajar di sana. seorang diri sebatang kara disana. masih berteka-teki dengan kehidupan yang bakal aku mulakan disana. mengharapkan aku kuat untuk bertapak dibumi orang. kuat untuk hadapi hari-hari mendatang. yang pastinya dugaan pastikan mendatang walaupun tanpa diundang.

macam-macam rasa yang membelenggu. menyesal. marah. geram. sedih. paling aku risau bila tengok mak runsing tengok aku macam ni. rasa bersalah sangat buat mak macam ni. berkali aku ulang cakap pada mak, jangan risaukan aku, pandailah aku bawa diri tempat orang nanti. aku pujuk mak, aku pujuk hati aku sendiri. berat subhanallah, allah jua yang tahu.

bila aku renung balik nasib aku dihantar jauh ke selatan sana, aku rasa aku jauh bersyukur berbanding rakan-rakan seperjuangan yang dihantar jauh ke sabah dan sarawak. ada yang dihantar ke pedalaman.

semoga allah kuatkan semangat aku dan kawan-kawan yang mula bertapak dibumi orang. dan diberikan kekuatan semangat dan fizikal untuk terus berbakti dan berjuang. susah macam mana, payah macam mana kena tempuh juga, allah tak turunkan ujian yang tidak mampu dihadapi oleh hambanya.

Allahumma yassir umuri wa laa tu'assir.. Allahumma tammim bil khair.. ameen...


5 comments:

Anonymous said...

abg.. u can!!

faqhrule said...

tyqa:

hurmm i wish....

Anonymous said...

mestiiiiii!!!

Paan Ovrtd said...

Jangan lupa BLOOD BROTHERS kat sini.

sharamli said...

"kangkar pulai..
kangkar pulai.."