Saturday, February 19, 2011

SAMA TAPI TAK SERUPA




ini fakrullah. murid 4 dedikasi duduk barisan depan baris kedua kanan. suara sedap menyanyi. hari tu aku tanya lagu apa tahu? dia jawab rock cintan memang layan. aku suruh dia nyanyi selenggok dua. ini lagu wajib dia sekarang; tak ku sangka tak ku duga. pergi cuba layan lagu ni sekejap! pergh! suara sedap. aku pesan dekat dia. kalau suara sedap tak ada ilmu pelajaran terabai, tak boleh juga. kena seimbang semuanya. aku pesan dekat dia, tak payah nak bercinta awal-awal ni. semuanya punca kejatuhan karier kelak!

berbeza dengan yang satu ini;







ini fakrullah juga. guru yang mengajar fakrullah tahun 4 dedikasi yang pandai menyanyi tadi subjek kajian tempatan. guru baru yang mengajar pendidikan jasmani, pendidikan sivik, kajian tempatan, dan pendidikan seni tahun 4, 5 dan 6. berbeza dengan fakrullah yang awal. suara fakrullah yang ni tak berapa nak sedap. rupa tak berapa kacak, harta jauh sekali banyak berkoyan. fakrullah yang ini sekarang kena kejutan budaya! gila ambil gambar sendiri depan cermin! tapi tak cermin langsung diri sendiri.

oh lupa fakrullah yang atas ni sebatang kara di negeri orang, mengharap kasih orang tak sudi. kah kah kah!



sengal kan gua?

10 comments:

Nad said...

sindrom ambil gambar di tandas melanda ~

CHEKGU ALAN said...

cm la blok B dlu takde cermin kt tandas!!

Mi$s NiCkeL=? said...

sejak jd cikgu ni, rajin btul abg jang amik gmba kt cermin tandas..hehe

sharamli said...

w0i!

maksu p0n xpernah ambik gambar macam ni tau!

faqhrule said...

nanad:
mari kita sebarkan hahaha

alan:
tandas blok b tak clear macam ni

nik:
yelah kita tak ada awek nak ambil gambarnya pakai dslr kat klcc :P

maksu:
eleh maksu letak gambar anak buah-buahan je

✿ milly molly ✿ said...

agak sengal la! haha
u cover la sket mangkuk tu..haip!
next time tutup pintu eh ;)

TyQa TyDy said...

hahhah.. nak gelak jap..

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

sape penyanyi asal lagu tu eh?

Siti Hanizah Sahar said...

memg sengal pon..ehheheh

dobot said...

Kahkah! Sengal laa chegu. Jge dri baik2 okayy!