Monday, March 21, 2011

FRISCO SETELAH SEBULAN


peluang untuk kembali ke kampung halaman bertemu orang-orang tersayang dalam hidup aku tidak aku sia-siakan. jumaat petang aku sudah terpacuh dirumah dan disambut mesra oleh mak dan abah. bermacam cerita baru berkelana tempat orang aku kongsi dengan mereka. semuanya gembira dan baik-baik sahaja.

antara mereka yang amat aku rindu adalah yang satu ini. dahulu masa sebulan sebelum ambil dia, mukanya tak cantik, comot dan tak terurus. dan kini, setelah sebulan setengah meninggalkannya, aku berpeluang untuk bermanja dengannya.

yang aku rindu



sebelum




sekarang.


(abaikan lengan yang semakin berotot)

subahanallah. perut dia sekarang. bulat! lepas makan-makan lagi! nasi, ikan rebus, frieskies semua dia bedal. mana tak gumuk! sekarang ni memang kaki bergurau. pantang ajak! tapi dia bergurau tak ada berpada. sekali dia punya gigit fuh lagi sakit dari kucing biasa. mak panggil dia anak rimau!

aku rindu frisco sangat.

2 comments:

Anonymous said...

Nanti chegu pun jadi mcm Frisco, sbb dah senang hati kan? :)

CHEKGU ALAN said...

hahaha..mkin berisi nmpk bro