Thursday, March 24, 2011

TERTUMPAH KUAH PADA NASI

25 mac lepas, sekolah tempat aku mengajar menganjurkan kejohanan sepaktakraw majlis sukan sekolah daerah kulaijaya zon selatan. hari yang aku tunggu-tunggu setelah 2 bulan mengharung hujan panas bersama anak didik bertimang tatih dengan sepaktakraw.

2 regu sekolah berjuang pada hari tersebut. aku selaku jurulatih hanya mampu berdoa dan mengharapkan yang terbaik untuk regu yang aku telah didik 2 bulan ini. marah ketawa air mata dan luka darah semua telah kami harung bersama-sama 2 bulan ini.

aku sedikit kecewa kerana dilantik sebagai pengadil pada hari tersebut. tak dapat berada di tepi gelanggang untuk berikan kata perangsang dan nasihat semasa mereka berjuang. tapi sempat juga setempik dua aku laungkan bila mereka bermain sambil lewa. bila sudah sedar baru nak main betul-betul.

alhamdulillah akhirnya satu regu sekolah kami berjaya menempatkan diri ke perlawanan akhir, dan syukur kehadrat ilahi regu kami menjadi johan mssd kulaijaya zon selatan. seterusnya menamatkan kemarau emas sepaktakraw yang dinanti-nanti selama ini. cuma aku sedikit kecewa kerana cuma satu regu sahaja mara ke final. target asalnya aku mahukan satu lagi regu untuk layak ke separuh akhir sekurang kurangnya. apapun, alhamdulillah rezeki allah dah beri.


regu a dan b bersama jurulatih.


regu johan bersama juru latih dan pengurus.


p/s: terima kasih khas buat izyan husna atas hadiah baju FBT biru sempena hari lahir ;)

5 comments:

una said...

heeeeeee

dark_eky said...

tahniah ler..

**suzenisme** said...

coach mmg kne pki pouch bag ke cikgu?

sharamli said...

NAK TANYA S0KLAN SAMA MCM K0MEN ATAS NI JUGAK..HU3..

faqhrule said...

@una:

baju yang lawa, tu yang semangat lebih tu

@eky:

terima kasih eky

@shu zen& maksu:
cikgu pj memang sinonim dengan poch bag. harap maklom