Wednesday, March 16, 2011

MENJELANG ESOK

tak sabar menanti mentari esok bersinar. seperti juga rasa hati dalam ini. terujanya perasaan untuk menikmati detik-detik yang aku dambakan suatu yang indah esok. tibanya saat yang dinanti-nanti, secebis warkah jadi bukti untuk 5 tahun penuh dugaan dan cabaran. impian semua yang belajar untuk merasai saat-saat graduasi. alhamdulillah, jangka aku, esok adalah harinya.

keterujaan sebernarnya sedikit reda semalam. bila mana berjumpa dengan rakan-rakan yang seperguruan yang kini mencurahkan bakti diseluruh negara sewaktu sesi raptai. bermacam cerita suka duka yang terpacul dari mulut masing-masih. suasana ceria terpapar pada pelukan dan hlai tawa berkongsi cerita 2 bulan sudah berada di sekolah.

sesungguhnya, aku sendiri teruja untuk menantikan esok hari. bukan cuma hari keramat untuk majlis graduasi, tapi hari untuk bertemu mata dengan kawan-kawan baik yang sudah terpisah dek tanggungjawab terhadap amanah yang telah diberikan. tak sabar untuk bergambar bersama-sama seperti dahulu. bergurau senda dan bersama seperti tak akan berpisah seperti dahulu. aku sayang mereka.


***
tahniah pada rakan-rakan yang sudah melangsungkan perkahwinan dan mengikat tali pertunangan. dan esok mungkin datang bersama orang-orang tersayang, aku datang dengan abah, mak, kak long dan bakal abang ipar. inilah mereka yang tersayang yang meraikan aku esok. itupun sudah mencukupi tanpa ada orang lain yang berada disisi.

11 comments:

Iffah Hidayati said...

tahniah fakhrul =)

sharamli said...

0k..tahniah!

kamil xda?

Anonymous said...

CONGRATULATIONS yawww!
Awwww, untung laaa dah ada bakal-abang-ipar skrg :)

ada mokhtar said...

congrate =)

Nurul Lalala said...

c0ngrates on ur convocation~

Anonymous said...

yeay.. tumpg gmbira utk abg!!.. hehe

dark_eky said...

tahniah..

✿ milly molly ✿ said...

i wish i was there. Hmmm :(
sorry dear for not coming..

and congratz!

Anonymous said...

~congratz on ur convocation.
btw,u will not need others when u hv ur family beside u!:):)

faqhrule said...

terima kasih semua ;)

anonymous; total agree on that. thanks!

Anonymous said...

faqhrule:~don't mention it..just sharing my thought..really like ur writing even though i don't know u!keep on writing :):)