Monday, May 23, 2011

BILA GUA LIHAT DIRI GUA DI CERMIN

gua ini lelaki payah diduga. terkadang gua sendiri tidak tahu bagaimana untuk mendeskripsi diri gua. secara fizikalnya gua tidak berada dalam pakej-pakej jejaka yang menjadi idaman perempuan masa kini. tiada otot sasa, tidak berkulit mulus, warna kulit tidak seperti telur dikupas jauh sekali punya keterampilan jejaka idaman bakal-bakal mak mertua.

gua mudah mesra bila gua mula mengenali. mendalami bila gua sudah meminati. mahupun begitu kadang-kadang gua sendiri keliru dengan rasa hati gua sendiri. tewas dengan rasa hati itu biasa, sebabnya? seperti yang gua katakan awal tadi, gua sendiri adalah lelaki yang payah diduga.

gua lelaki yang 'passionate' dengan apa yang gua minati. minat dengan trend itu dua perkara yang berlainan. itu yang ramai keliru. contohnya mudah. trend ini datangnya bermusim. bila musimnya habis, luruhlah ia macam helaian daunan yang gugur dari ranting-ranting. jauh sekali jika dibanding dengan minat. kita akan puaskan minat kita dengan apa jua sekalipun caranya. matlamatnya cuma satu; kepuasan bila minat kita tercapai.

gua juga lelaki yang sedang menikmati sisa-sisa hidup gua yang tinggal. 'live my life to the fullest' kata orang kampung gua. gua menikmati panorama perjalanan dalam likuan hidup gua yang menjangkau usia tua 24 tahun. masih mencari arah hidup. masih mencari kasih sayang. masih mencari diri gua sendiri.

gua punya hidup gua sendiri, lu juga begitu kan? jalan kita berbeza, tapi tujuan kita sama. mencari diri kita sendiri.

1 comment:

diba said...

apa pn jgn sia-siakan hidup kite..hepi2 slalu;)