Thursday, May 26, 2011

REMEDI

bila tiap kali aku rasa cukup tepu dengan keadaan, suasana yang menekan atau apa saja bentuk kebuntuan idea mahupun pekerjaan, aku sentiasa akan terngiang-ngiang bait-bait lirik sarat makna bermotivasi. biar sekarang aku cukup fade-up dengan keadaan sekitar kehidupan aku, namun tiada sedikitpun rasa tamatnya sebuah usaha. dengan segala macam dugaan bertali arus datang, hendak tak hendak aku mesti terus mendukung diri sendiri supaya tidak tersungkur. biar aku pernah jatuh luka parah dahulu, tapi sedikit menyerah pun aku tak pernah.

ini remedi terbaik, sarat lirik bait penuh makna.



D'Masiv - Jangan Menyerah

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi


Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal Putus asa

No comments: