Monday, May 16, 2011

HARI GURU BAHARU

hari guru hari ini merupakan suatu kenangan yang tak mungkin aku lupakan. pengalaman pertama menyambut hari guru sebagai guru sebenar. menyambutnya dengan menjadi guru yang mengetuai ikrar guru pada pagi yang nyaman. diikuti nyanyian guru malaysia penuh semangat. kemudian acara padang. disuruhnya kau main bola jaring. haru beb! makan kemudian sambung sukaneka pula. dan bahgian terima hadiah paling seronok!

menang kategori guru paling popular. terima kasih buat anak murid tersayang yang undi. mendapat undian 200++ dengar katanya. alhamdulillah syukur. dalam tegas-tegas garang dan serius masih ada murid yang mengundi. chegu sayang semua ketat-ketatlah!



hadiah memang banyak. satu kotak besar borong bawa balik. terima kasih kerana susah payah belikan chegu hadiah. bukan hadiah yang cikgu dambakan. cukuplah dengan anak murid yang dengar kata, baik, berdisiplin dan patuh pada ajaran agama. cukup.



alhamdulillah. aku sayang sekolah aku, aku sayang rakan-rakan sekerja aku. aku sayang anak-anak murid aku. semoga allah berikan rahmat atas semuanya. ameen

8 comments:

Nurul Lalala said...

ni yg rasa cam nak jadi chegu ni..hehe


p/s: selamat hari guru. semoga anda mampu mendidik anak bangsa menjadi insan yg berguna kepada keluarga, agama dan masyarakat~

Anonymous said...

;)

Anonymous said...

CIKGU POPULARR NAK SIGN HIHI

CHEKGU ALAN said...

cmne lu angkut nek belalang tempur adiah2 ni?haaha

Atikah Azmidi said...

wahhh.. bnyak nye hadiah.. siap jd guru popular lagi u.. tahniah jang. slmt hari guru :)

F. Hanim M. said...

happy teacher's day jang!!

Kc Kasedah said...

nak hadiahhhhh!

SI MILLY'S said...

wow! kemaen byk lg ha. ni baru jd chegu bpe bulan,. haihh