Saturday, June 4, 2011

TRAGEDI


bersama teman perempuan sedang menunggu ayahnya datang beri bantuan. lokasi; depan pizza hut, bahau.

lama dah rancang nak jumpa. selama ni kenal rapat dalam alam maya jaringan komuniti sesawang sosial. jadi kebetulan sama-sama cuti, jumpalah. temankan aku beli hadiah perkahwinan seorang sahabat.

masa mahu pulang, kereta di pandu si teman perempuan meragam. akibat ciri keselamatan tambahan yang rumit, kenderaan ayah yang dipinjam si teman perempuan buat hal! puas dicuba, minta bantuan pun begitu juga, masih liat! dan jalan terakhir, minta bantuan tuan punya kenderaan lah.

dia punya berdebar lain macam. mengalahkan kena jumpa bapa mertua. gelabah. peluh jantan memang memercik laju dihujung kening. ada getar-getar risau bersulam dengan hembusan nafas semakin melaju. perancangan asalnya diharapkan lancar, namun pada penghujung hampir pada kemuncak cerita, insidin tidak ada langsung dalam rencana hari itu.

ayah teman perempuan pun datang, muka serius. salam. ketar disorok dalam senyuman. ayah teman perempuan hidupkan kenderaan! fffffffuuuuuuuuu!

pulang.

memang tragedi betul petang tu.

moral cerita;

1. jangan ingat kereta lama tak boleh harap. kadang-kadang kereta baru lagi kuat meragam.
2. bersedia dengan apa juga kemungkinan kalau keluar dengan anak dara orang.
3. mental kena kuat. gelabah macam mana pun, jangan tunjuk sangat.
4. kita merancang, allah menentukan.
5. nampak gaya kena beli kereta dah ni.

6 comments:

Shahrul Tanaka Safeai said...

selamat berpacaran!

dobot said...

AWWWWWWW :D

sharamli said...

amb0i!

faqhrule said...

saruk:
pacaran apa kebenda nye!

fifa:
jangan awwww sangat laaa fifa ui :P

maksu:
ewah!

Semundra said...

hehehehe..haiss tragedi...

kc kasedah said...

huyooo :P