Thursday, February 7, 2013

PROFESYEN KEGURUAN KIAN MENCABAR. BERITA HAIRAN - 8 FEBRUARI 2013


JOHOR BAHRU - peredaran zaman yang semakin maju kini membuatkan tugas guru hari ini kian mencabar, tidak hanya tugas hakiki, tugas pengkeranian juga tugas dalam kelompok masyarakat. ketahan fizikal dan mental menangani pelbagai dugaan dan masalah mendatang amatlah dituntut dalam profesion keguruan.

fakhrull razak, 24, guru muda yang baharu sahaja 3 tahun berkhidmat dan masih menunggu pengesahan jawatan kini didapati mengalami masalah kemurungan melampau tahap kedua. beliau ditemui ketika majlis akikah sempena sambutan maulidur rasul peringkat sekolah dekat sini.

"saya sedih dah lama tak dapat balik kampung selalu, lagi ni lembu kena lapah pula, tapi demi sambutan maulidur rasul peringkat SK kangkar pulai, saya gagahkan jugalah," ujar beliau lagi juga bekas penyanyi kumpulan thrash-hardcore tidak terkenal, mynightville.

fakhrull juga merupakan jurulatih sepak takraw sekolah menegaskan lagi kehidupan sebagai guru baharu bukanlah mudah seperti yang disangkakan. gaji yang tidak seberapa dan kerja lebih masa juga bukan lagi suatu masalah bagi guru-guru masa kini ujarnya. Fahkrull yang masih bujang dan masih mencari teman hidup juga menegaskan kerjaya guru yang mencabar kini menjadikan beliau tidak sempat untuk mencari pasangan hidup secara konsisten. - BERNAMA

4 comments:

Kc Kasedah said...

HAHAHAHAHAHAHAHA apasal mcm jilake je entri kalini?

faqhrule said...

entri pukul 3 pagi ni KC hehe

Iffah Hidayati said...

24 eh umur ko? :p

SI MILLY'S said...
This comment has been removed by a blog administrator.