Friday, October 31, 2008

Dari Bangi ke Seksyen 13 Shah Alam

Malam ni aku sangat emosi. Sangat-sangat emosi. Sedap-sedap layan Kekasihku Seru tadi aku gatal pasang radio. Asyik dengar lagu lagu Thrash Ohoii, Iron Lung, Celtic Frost, Betercore dan macam-macam lagi dalam mp3 tu aku jadi keras! Nak tukar angin malam ni, aku pasang la radio. Tak tahu kenapa aku jadi hook dengan lagu To’ki ni. Orang lain sibuk dengan study untuk exam minggu depan aku boleh pulak layan emosi dengar lagu karat jiwang ni. Lantak lah orang nak cakap apa. Hardcore kental mana tetap ada perasaan macam ni. Manusia normal memang lengkap dengan perasaan macam aku rasa sekarang.


Lagu ni betul-betul kena dengan kisah hidup aku dua tiga tahun kebelakangan ini. Dengar bait-bait lirik lagu ni memang boleh buat hati aku meruntun sedih. Bila aku kenang-kenang balik aku rasa menyesal pernah kenal dengan Dia ni. Aku kalau boleh memang tak mahu lagi ingat pasal dia. Bukan aku nak salahkan dia, tapi aku memang rasa aku dah sia-siakan masa, tenaga, duit aku kat benda yang memang belum pasti jadi milik aku.


Aku tak pernah serius dengan cinta sebelum aku jumpa dia. Dengan dia aku betul-betul serius memang aku rancang hidup masa mendatang dengan dia. Tambah pulak keluarga aku dan dia memang merestui hubungan ini. semahunya aku setia tak main kayu tiga, empat atau lima kat belakang. Aku mula mencanang hidup rumah tangga dengan dia. Sampaikan abah dia tak putus dengan cerita kahwin kalau aku berkunjung ke rumah dia. Kadang-kadang aku yang malu bila abah dia cerita hal-hal macam tu dengan aku.


Tapi biasalah cerita cinta drama melayu, harap panas sampai ke petang tapi hujan pulak kat tengah hari. Bila duduk berjauhan macam-macamlah dugaan datang. Biasalah, orang cantik ramailah yang mula masuk jarum. Aku sedar aku kalah bab rupa, wang semua tu. Aku memang tak ada semua tu. Kat tempat dia belajar ramailah yang menggoda. Mula-mula kawan, lepas tu luah masalah, mintak pendapat. Esok luah perasaan pulak. Bial dah hari-hari kena goda mesti cair kan? Batu pun kalau dititik air atasnya, lekuk jugak inikan orang.


Dia tinggalkan aku sebab mungkin pada dia aku tak layak untuk diri dia. Ada lelaki yang lebih baik serba serbi dari aku ni. Memang pada mula dulu aku tak dapat terima hakikat benda macam ni jadi kat diri aku sendiri. Mengambil jalan singkat untuk menghapus kodisi diri yang dalam frustasi, aku hampir salah langkah merosakkan diri aku sendiri. Mujur aku sedar.
Memang sakit lah putus cinta ni. Sakit lagi dari jatuh lutut terseret atas jalan tar batu yang tajam! Tambah-tambah untuk sebuah hubungan yang dah hampir 3 tahun. Untuk mengawal diri dalam keadaan frust yang teruk, bukan perkara yang mudah. Benda-benda negative memang senang nak masuk waktu macam ni. Orang sekeliling paling kurang suruh bersabar je, ada hikmah. Kalau jadi dekat batang hidung dia baru tau! Yang aku dapat belajar, mencintai tak semestinya memiliki. Argh.. Siaplah yang tulis lirik lagu to’ki ni..

Biar luka menyiksa jiwa
Biar kasih tak kunjung tiba
Kerna pada hakikatnya diriku kau persenda

Aku hanya insan biasa
Lemah pada rayuan manja
Terlena dibuai mesra
Pada cinta yang hampa...

33 comments:

bam said...

uiks, x abis lg cite ni
sape la budak bertuah ni ek..hehe
sian tiang

istima_88 said...

dalam menjalin perhubungan, kita x boleh mengharapkan kesempurnaan...
sebenarnya, kita perlu memikirkan perkara yg positif n negatif serentak...
kita tak boleh menjangka perhubungan kita akan kekal bahagia selama-lamanya,
kesannya, jika kita pikirkan perkara yg negatif berlaku kita pasti akan bersiap sedia...
maka kita tidak akan terleka dengan kebahagiaan yg ada,,,
dalam masalah ini jelas si arjuna memberi kepercayaan yg pnuh kepada si ratna...
lagilah perhubungan ini merupakan perhubungan jarak jauh (pjj)yg sangat mementingkan kepercayaan antara satu sama lain..
apa2 pun saya doakan mendapat pengajaran yg mendalam dalam pengalaman ini...
pikirkan semuanya dalam membina perhubungan n kena banyakkan bersabar dalam perhubungan yg belum tentu ada penyudahnya...

OranGe said...

takut...
2 la prasaan ak afte baca blog ni...ak kna lbey ati2...ak x nak lukakan ati ssp...ak x nak wat org kcewa cmne c fachrule ni...
baguz blog ni...ak ske..buat manusia skaum ngan ak sdr y masih ada laki y setia pd cinta...jgk buat manusia y skaum dgn ak lbey kuat bjuang u pthnkan hubungan...n x mudah tgoda..
*ada x batu y wlpn dtitis air stp ari tp x blekuk???ak nak jadik y cm2...doa kan ak...

faqhrule said...

thanxs orange..
yeah, blog ni lebih personal dan tak banyak isi2 yg berunsur ilmiah atau yang mmberi kesan mendalam pada pembaca..
lebih kepada bacaan ringan yang santai..

*batu pahat kot hehehe :P

dzulhakimbaharom said...

aku suka blog mcm ko punya ni jang. sgt unik. skrg juga aku jd follower dgn rasminya..

hawa88 said...

chegu..
hum nasib kite sama
cume bezanya chegu adam...
saya hawa..
hawa yang setia pada adAM
hampir 10 tahun mengenali hati budi masing2...
sampai saat ni,,
hawa ni masih tertanya2
masih ade lagi ke adam yang setia,,,
adeke??

faqhrule said...

sepuluh tahun satu masa yang panjang.
harap hawa tabah tempuhi hidup.
mengadu pada-Nya jalan terbaik..
Dia-lah pendengar yang maha setia..

hawa88 said...

tq,,, tapi mmg betul,,
putus cinta lagi sakit dari jatuh terseret kat atas jalan raya..
huh kalaulah boleh diundur masa
rasenye xnak pon kenal
ade lagi ke insan yang setia....

faqhrule said...

tuan punya blog ni setia ape!hehehe

miss najaa.. said...

ermm..
huhuhuuhu :'(
sedeh nyer cite dia ni..
tabah kan hati ye..
nak exam ni..
jangan campur adukan masalah peribadi dengan kerjaya..
nnt kerjaya kemana peribadi kemane..
hurmmm...

hawa88 said...

okey,,,
kite same2 setia la ni eh?
heheh

ikhmas_86 said...

hmm...nk hubungan tahan lame kne ad rhsia die...huwww nk tau ? find it... :p hehe...seb bek xjd adik ipar...klo tak mmg cian...

hawa said...

rahsie cmmne tu?

budak jahat said...

fuhh..
aku jadi takut dgn entri ko beb..
tapi untuk ko, da masanye utk move on dan lupekan trus perkara ni brader..mmg kwn2 boleh bg nasehat utk bersbr je, tapi adalah better utk menangani masalah cmni dgn adanya kawan-kawan di sekeliling dari berseorang diri bro..

dendo said...

tak semua benda yang kita nak,kita boleh dapat dalam hidup ni.

cactus biru said...

ala...relek ar...insan cm kte ni, se-hardcore mn pon msti ad sekelumit rs kasih syg...manusia kn sma,ad tyme naik, ad tyme jatuh...so, to suma pewaris genge underground,jgn mdh lentur smangat dek kerana cinta...

footnote: tp kalo nk taw sbenrnya insan2 penggila deathmetal ni lg setia n romentik ...skali ngayat,bley cair beb!!

Poison Flower said...

biasa lah beb.ini lah yang di panggil HIDUP:)

aiman_120 said...

oh,at last,ko masukkan gak topic ni ea jang?
hahak,
leks r,
bujang udeh...
jd mcm mr chew,
ank yg soleh tu boh...
gagaga,
er,laki yg baik hny utk pmpuan yg baik bro...
keep dat in ur mind!
single is better,double'll cost trouble,
(",)

Kucaie said...

hahaha ape siak emo!
haha

Anonymous said...

da best way is silent...

istima_88 said...

diam tak semestinya selesai...
lain org lain lah caranya...
ada yang diam sebab kalah..
ada gak sebab menang...
but silent is not the best way...
if u right u must fight 2 b right...
but fight use d rasional way...
like chegufachrule...

:: murasaki :: said...

u can't do nothing if god said she's not 4 u!!out there,,a girl is waitin' 4 u....go n find her...even u hv 2 wait 10,100,1000 years,,u hv 2 b patient..love teach us 2 be patient,,2 be strong,,2 be loyal,,2 be a good person...juz let go the past...dun try to look back 4 it if u dont want to get hurt more deep.....
she will show herself 2 u when the time comes...wait...

MOHD AFIQ said...

sedih siot ak bace cerita bro. Ak kalu jadi cam tu pun poning palo nak pikir. Tapi pape hal carilah teman hidup yang sekufu ngn kite ye bro. k wassalam

suzenisme87 said...

urm.. tu balasan..
sape suh u 3-3 kn i dlu...
hahahha.. (gelak kejam)..

k la.. seriously..
she's not 4 u...
kalu die btol2 into u, die xkn wat cmtu..
xkire la u xde dwet, x nsem n so on...

suzenisme87 said...

btw..
die pon bkn hebat sgt..
she's nutin..
jz another pretty face...
but the brain?
sadly empty...
she's aint worth to frust for..

yuyOn said...

demi tuhan mmg sy pnh buang awk..
tp bkn sbb awk xlyak untuk sy..
tp awk terlalu baik untuk sy...
sy sedar semua slh sy..
sy xpnh mrh awk..
sy xpnh benci awk..
jgn ingt sy lupe semua kenangan awk dgn sy..
smpi mati pon sy ingt...
sy yakin awk akn dpt pasangan awk yg terbaik..
sy sentiasa doa kn awk..
sy mintak 1 jee maaf kn sy ampun kn sy halal kn mkn minum sy..
klu awk betul2 da benci sy
sy redha...
terime kasih atas semua nya yang awk pnh berikan untuk sy..


He's gone,
Out of my life.
I was wrong,
I'm to blame,
I was so untrue.
I can't live without his love.

In my life
There's just an empty space.
All my dreams are lost,
I'm wasting away.
Forgive me, man.

Man, won't you save me?
My heart belongs to you.
Man, can you forgive me?
For all I've done to you.
Man, oh, man.

He's gone,
Out of my life.
Oh, he's gone.
I find it so hard to go on.
I really miss that man, my love.

Come back into my arms.
I'm so alone,
I'm begging you,
I'm down on my knees.
Forgive me, man.

Man, oh, man.
My heart belongs to you.
Man, can you forgive me?
For all I've done to you.

Anonymous said...

erm..nothing 2 say act..
ape2 pon..
bile da mlibatkan diri lam dunie kapel ni..
mcm2 kne jage en?
ag hubngan cam 2..
time ni la trust 2 sgt pnting..
kdg2 laki setie,pompuan plak curang..
kalo dulu2,org akn kate..
laki x gune dll..
tp skarang..da same je laki pompuan..
or pompuan ag trok,myb?
ape2 pon..bile da kapel..
ta yah nak mharap pade something yg blom tntu mlik kite..
just make a lot of doa..
kdg2 ape yg kite nak,blom tntu baek wat kite,wite?so..
allah maha adil..
k che'gu..
ade jodoh x ke mane lo..hihihihii..

Anonymous said...

jujurnya, this entry, hurts me deeply...i cannot help my self...i had been reading it for hell so many times...why????genap sebulan jalinkan ikatan with another girl then u posted ths entry? u stil have feelings for ur ex???what would she ur new gurl feel?...i knew that this entry is last's years but i just cnnt help myself...

qishie said...

pasal ni ke che'gu benci shah alam?
fuh~
dah bertambah 2 orang yang ada masalah pasal cemni kat shah alam n trauma dengan shah alam.


apa seh?aku baik je..tp aku shah alam gak.

:p

sekarang che'gu dah bahagia pun..
jum dtg shah alam!

Anonymous said...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]software purchase by, [url=http://sunkomutors.net/]nero lite[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] software resellers usa selling custom software
nero free [url=http://sunkomutors.net/]preschool educational software[/url] acdsee versus elements
[url=http://sunkomutors.net/]to buy linux software[/url] microsoft software price
[url=http://sunkomutors.net/]adobe photoshop cs4[/url] property management filemaker pro template
free software of macromedia [url=http://sunkomutors.net/]microsoft pocket pc software[/b]

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]software purchase cost, [url=http://murudobaros.net/]buy pos software[/url]
[url=http://murudobaros.net/]profit discount software[/url] buy sell signals software software office originale
cheapest place to buy software [url=http://murudobaros.net/]kaspersky coupon code[/url] buy pc software in
[url=http://murudobaros.net/]windows vista download sites[/url] adobe slideshow software
[url=http://murudobaros.net/]office 2003 bypass product key[/url] oem software vs
windows xp oem software [url=http://murudobaros.net/]where to buy adobe photoshop[/b]

Anonymous said...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://bariossetos.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy adobe photoshop 6, [url=http://vonmertoes.net/]buy and sell software[/url]
[url=http://bariossetos.net/][/url] Pro Extended Mac educational software downloads
coreldraw 12 program access [url=http://hopresovees.net/]academic software to[/url] windows vista ultimate activation crack
[url=http://bariossetos.net/]ms office 2003 proofing tools[/url] kaspersky block google
[url=http://bariossetos.net/]free microsoft office enterprise 2007 product key[/url] adobe photoshop cs3 serial numbers
buy software programs [url=http://vonmertoes.net/]illegal windows xp updates[/b]

Anonymous said...

[url=http://bariossetos.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]adobe photoshop cs3 cracked, [url=http://hopresovees.net/]buy indesign software[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] math education software student software shop
kaspersky 6.0 update [url=http://hopresovees.net/]report filemaker pro[/url] winzip 12 registration key
[url=http://hopresovees.net/]cheapest anti virus software[/url] order free softwares
[url=http://hopresovees.net/]macromedia dreamweaver 8 software[/url] buy for photoshop
selling software [url=http://vonmertoes.net/]autocad 2005 activation codes[/b]