Thursday, January 8, 2009

Kalaulah...

Kalaulah, disini diangkatnya menjadi medan;
Untuk melepaskan segala peluru amarah;
Aku siap menadah dada;
Biar tembus segala busur panah penuh bara dendamnya;
Menusuk tubuh kering ini.

Kalaulah disini ditabalkanya tempat menghambur segala cerca;
Untuk tempias bencinya dihambur;
Siap aku disini membatu susuk tubuhku;
Biar keluar segala buih-buih bencinya dari mulut kecil itu;
Terhadapku, yang amat dibencinya kini.

Kalaulah disini rasmi tempat membunuh segala muaknya;
Untuk menceritakan perihal jeleknya sikapku;
Akan aku hulurkan batang leher ini;
Untuk siap dicantas dengan tajam bicaranya itu;
Biar putus segala kesumat yang membelenggu.

Kalaulah disini tempatnya;
Aku siapsiaga.

3 comments:

Paan Ovrtd said...

Bukan kalau dah...this is war!!!! Go cikgu go!!! Spartan!!!!

faqhrule said...

kalau lah la paan oi.
ini bukan perang la, ini puisi hati gua.hehehe salam puisi paan.

Anonymous said...

aduss..puitis..cayok!!! jeles gler..