Wednesday, August 12, 2009

BELASUNGKAWA NONET (27 FEBRUARI 2006- 12 OGOS 2009)







Mungkin yang ramai mengikuti blog aku sejak dari tahun lepas, pernah baca pasal cinta hati aku Nonet. semalam ibu hantar mesej ringkas

"mak pesan; kalau nak mati net, matilah. Nonet dah tak ada Ngah."


aku telefon ibu untuk kepastian. den
gar suara ibu sebak. tanpa sedar mata aku bergenang air. kucing kesayangan aku sudah mati. dari kata ibu, mungkin disembur bisa ular.bagai mengerti kata-kata ibu, Nonet mati atas kain batik yang ibu letakkan sebagai alas tidur nonet di tepi pintu belakang.

nonet memang sudah uzur beberapa bulan ini, tidak lagi aktif bergurau dengan aku, mahupun anak saudaranya Chuie. lahir pada tarikh sama dengan aku. pada aku dan keluarga, Nonet adalah sebahagian keluarga kami. membesar bersama keluarga kami. aku sendiri menyanyangi Nonet seperti adik aku sendiri.

tiada lagi yang akan makan ikan kembung rebus bersama Chuie.

aku rindu Nonet.kucing jantan gemuk yang comel, manja dan pandai tidur terlentang.






aku
menangis...



20 comments:

daffodil D said...

scary jek pic yg last tu. xpe..bli kuceng lain la pasni k.. hehe

faqhrule said...

dafodil:
dia baaru bangun tido. xpnah lagsung beli kucing..

ZARA 札拉 said...

Alahai~

Faqhrule, tak mo sedih2 ya? Hope dapat pengganti Nonet, mungkin takkan sama, tapi mengubati kesedihan itu..

Oh, dia comel~

Lionel Azry said...

lain kali bgi gua bela je..

faqhrule said...

zara:
saya sayang kucing saya

faqhrule said...

saruk:
gua bela kucing dengan baik dol

sharamli said...

ceit..ingatkan k0net..

bkn?0k..silap..

faqhrule said...

sha:
NONET okay! i sedih2 u lucah2 plak

Azri Rotten said...

alfatihah..

be strong mate!

khucaie said...

takziah..gua pon pna melalui ape yg lu rase..

qishie said...

dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali..

kes aku dulu,arnab aku mati makan cendawan racun..aku nangis sampai tersedu2..tapi abg aku gi rakam plak..
cilakak!
huhu

imHepPie said...

huhu..takziah...meh tolong jaga my wabbit lak huhu

faqhrule said...

azri:
thanx dude

kuchaie:
apa nama kucing lu tu dulu? gua lupa la.

qish:
yang u bagi cendawan beracun watpe

imheppie:
wabbit dengan kucing tak sama.. i love kucing most

ikmaLisme said...

aku nah sempat main2 ngan nonet nie.. :(

Kuwe said...

sabarla yeh.

kucing-kucing-kucing aku dulu pun.byk dah takde.nk buat mcm mana dah takdir.

faqhrule said...

ikmal:
gumuk kan arwah nonet?

kuwe:
gua sayang binatang, especially kucing

ikmaLisme said...

seyes nonet nie gemuk.. sbb mkn ikan seekor.. hehehe

Paan Tanpa Adik said...

Tribute to Nonet.


With melancholy.

dobot said...

rip of nonet.
sorii.
;(

faqhrule said...

fifa:
bukan rip off la
R.I.P je
rest in peace