Tuesday, August 4, 2009

Kenangan Lalu Mengeletek Jiwa (KLMJ)

aku bosan habis mengajar hari ini. bosan. tiada apa nak buat aku meluncur laman sesawang guna musang berapi. tiba-tiba di laman sesawang "ruangan gua" aku, aku terlihat KLMJ aku sedang atas talian. jadi dengan sedikit teruja aku buka laman sesawang "ruang gua" kepunyaan KLMJ aku itu.

buka-buka saja, tu diaaaa dia punya wording, macam aku kenal. memang sindir aku. walaupun pernyataan dia tu umum tapi aku tahu memang ditujukan pada aku. ah aku bolayan dengan pernyataan dia tu. aku intai lagi laman sosial "ruang gua" milik KLMJ aku tu.

tengok dia punya blog, ada satu cerita kiasan. memang tuju kat aku lagi. aku baca sampai habis. memang cerita pasal marah dia dekat aku. aku tak tahu kata apa. aku pernah jelaskan pada dia dulu tapi tak tahulah. aku pangkah laman sesawang sosial "ruang gua" KLMJ aku. aku padamkan laptop. aku angkat kaki. terus solat zuhur. aku doakan KLMJ aku maafkan aku dan bahagia dengan hidup dia.

aku pun pergi makan. perut lapar. nasi lemak sotong dekat SMAP Kajang memang sedap. burppp..Alhamdulillah..

15 comments:

DIK AN said...

Memaafkan seseorang adalah langkah terbaik. Bukannya susah pun.

ZARA 札拉 said...

aduh~
bagusnya cikgu~

khucaie said...

dik an..gua da maafkan lu!

faqhrule said...

paan:
masalahnya dia je tak mau maafkan gua.ntah ape2 ntah

zara:
macam bagus kot

kuchaie:
gua maafkan lu jugak

lumut said...

bagus..
macam ni yang aku nak..
tak ada dendam dalam hati kau..
=)

nice blog..

qishie said...

nak baca entry dia!

:D

sharamli said...

0rg yg xgheti nak maafkan 0rg lain tu..xlayak langsung utk dpt kemaafan dari 0rg lain..

i mean 0rg yg xm0 maafkan kita tu..sbnrnya kita xpatut p0n mntk maaf dr dy...

bt0l ke ayt ni erk...

syaf said...

tumpang lalu...
singgah2 my blog...
http://daniel-syaf7788.blogspot.com/

Lionel Azry said...

maaf ungkapan yang mudah..
adakah datang dari hati yang ikhlas? :P

Da' daffodil D said...

nisfu syaaban ni. rekod bari akan diangkat tahun depan. maafkan sahaja dan berdoa yang terbaik untuk semua. insyaAllah semua akan ok. :)

faqhrule said...

lumut:
siapa kata?
gua memang pedendam yang lama pendam dendam

qish:
cariklah dalam fren list "ruang gua" chegu

sha:
yela betul. jangan maafkan orang yang tak tau memaafkan

syaf:
lalu je?

saruk:
perghh..ayat lu memang best


da'dafoddil'd:
amin..tapi cekgu dah fikir nak raya

Precious said...

Burp!! Alhamdullah!! Cikgu eh? Sama ngan haku ...

dobot said...

mesti rs nak mara an bile kte da mntk maaf, tp, mcm taikk takk de respond !
;(

faqhrule said...

fifa:
dah mintak maaf tapi dia tak terima jugak alasan kita nak buat camne kan

dobot said...

betul , betul , betul
kecewa gilakk!