Wednesday, September 9, 2009

hey syaitan yang terlepas diikat, jangan cuba bermain api!

aku pernah terbaca sebuah entri pasal 'syaitan-syaitan' yang tidak diikat sewaktu bulan mulia ini. kebelakangan ini, di blok kediaman yang aku ketuai ini (rujuk entri aku bengang), berlaku kes kehilangan harta benda yang serius. terdahulu, terdapat seorang junior aku yang komputer ribanya dicuri. sebelum ini telefon bimbit.

kes kehilangan barangan ataupun wang di isntitusi aku belajar sekarang adalah sangat terpencil. mungkin dengan tema islami disitu, membuatkan warga yang belajar disini memungkinkan memahami konsep keberkatan dan kepercayaan kepada tuhan yang esa.

namun, siri kehilangan barangan materi dan uwang semakin menjadi-jadi. sebagai seorang yang diamanahkan menjadi ketua penghuni asrama kediaman disini, aku semestinya panas telinga dengan kes sebegini. aku hairan mengapa ada orang yang pada firasat aku sendiri, (bakal-bakal guru juga yang melakukan aktiviti tidak bermoral ini) sanggup berbuat begini?

dan sepakat berusaha, dengan bulat kata muafakat dari ahlijawatankuasa kolej kediaman, akan mengadakan majlis bacaan yassin. jika ada fadilatnya, mohon kepada ilahi agar dipermudahkan urusan dunia, memungkinkan pencuri ini dikenalpasti ataupun memulangkan semula barangan yang dicuri. bukan niat untuk memohon musibah ketas pencuri itu, tapi sebagai pengajaran atas kelakuan sumbang yang dilakukannya itu. berkat ramadhan mubarak dan lailatul qadar, insyaallah..


ya aku percaya dengan pemikiran kultur penentangan punk, tapi aku masih percaya pada tuhan dan agama yang aku anuti. tolong hormat aku sebagaimana aku hormat pada pegangan kamu!

22 comments:

Paan said...

Takde makan2 sekali ke?

Hell yeah! Fascism must die.

ainnaziha said...

syaitan sdg digari..tp nafsu manusia sdg terlepas bebas..haihh..org mencuri tuh xskola kot ms kecik

Lionel Azry said...

syaitan takpe..jgn setan..

faqhrule said...

paan:
ada makan-makan punya, dapat pencurik tu, besok buat kenduri

kak ain:
yang pelik tu nak jadik cikgu, larang anak murid mencuri, tapi diri sendiri penjenayah!

saruk:
iblis lebih tepat kot

ZARA 札拉 said...

Ah~

kalau tidak dihormati, harus sahaja bisa membakar hati~

faqhrule said...

zara:
membakar roti lagi best!

kc kassim said...

tu da bkn setan.iblyss yg degil sukar dihapus. wat malu jeee :P

faqhrule said...

misi kc:
kalau la jumpa iblyss ni memang laa siap

Ameera Jamal said...

hmmm...kt skolah saye pon ade kes kecurian...kes kecurian buku adriana...banyak buku dh hilang...

faqhrule said...

ameera:
tu mesti budak tak siap keje yg curik tu

Ameera Jamal said...

hmm....kitorg dh buat spotcheck banyak kali dh...tpi x dpt tau...

faqhrule said...

ameera:
kena pasang cctv tu

Ameera Jamal said...

btol...btol...btol

faqhrule said...

ameera:
kutip la yuran kelas beli satu set cctv haha

faqhrule said...
This comment has been removed by the author.
•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

banyak sangat syaitan terlepas ikat ye...

sharamli said...

sy h0rmat cekgu sgt2...

muahaha

faqhrule said...

naddy:
haa tu la pasal. pelik pulak ada setan setan yang tak dirantai ni

sha:
beri tabik hormat lah

rambutan said...

cikgu, toyol tergolong ke dalam kumpulan syaitan?
maybe toyol kot...
yg kena ikat kan syaitan jerk...
huhuhu....

Azri Rotten said...

psl curik2 ni aku rase mmg lumrah dok asrama kot. kitorang penah salah pukul org kat asrama sbb bende ni ar. pas2 aku lari dari skola teknik,x tau ape jadi kat bdak tuh.

faqhrule said...

azri:
whoaaaa bahaya tuu.. boleh jadik kes pulis ni

ikmaLisme said...

....................../´¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸
........../'/.../..../......./¨¯\
........('(...´...´.... ¯~/'...')
.........\.................'...../
..........''...\.........._.·´
............\..............(
..............\.............\...

hadiah untuk pencuri2..