Thursday, October 22, 2009

PENYAMARAN BERKESAN

pagi ini beberapa pegawai dari Bahagian Pendidikan Guru datang untuk memantau kolej kediaman institusi tempat aku belajar ini. jadi sebagai ketua blok yang telah dilantik, aku terpaksalah menanti dan melayan mereka-mereka ini memantau dan memeriksa blok kediaman yang aku diami ini.

aku, sebagai ketua blok memang tak pandai kerja mengarah ini. nasib baik ada sahabat-sahabat yang bertungkus lumus menceriakan blok kediaman penghuni LELAKI ini. alhamdullilah, semua penghuni blok kediaman ini memberi kerjasama yang baik. ada yang tak tidur malam untuk menceriakan kolej kediaman ini. memang semangat habislah nak menang. kalau tak menang pun, jasad dan fizikal asrama ini sudah jauh berubah, lebih cantik, kemas, selesa dan positif.satu peghargaan kepada penghuni disini juga!

dan pagi tadi aku diberitahu, pegawai-pegawai ini hendak lihat kamar pelajar. jadi sebagai ketua aku jadi orang yang pertama perlu menguakkan pintu kamar untuk dilihat pegawai ini. haru! memang haru. terus sahaja aku kemas bilik! apa yang tak patut disimpan baik-baik. yang serabut dah tersusun dan yang paling berkesan, penyamaran seperti gambar dibawah.


PENYAMARAN

bahan bantu mengajar







HAKIKAT YANG SEBENAR



hakikatnya? karya hardcore di dinding!
berkesan kan penyamaran gua?

33 comments:

kc kassim said...

penipuan yang terserlah,cikgu.

qishie said...

huh..cuak hape cegu?

diba said...

uish..mmg brtukar trus..~;D

faqhrule said...

kc:
penipuan? penyamaran lah

qish:
tak cuak, goyang sket je

diba:
hehehe cover line

sharamli said...

kit0rang kal0 tampal2 kat dinding kena saman rm50....

bgus la cekgu ni..
smlm jdik cameraman..
hari ni jadik ketua bl0k plk

faqhrule said...

sha:
sini takde kena saman pon..

sha, i dah lama jadi ketua block dah, dekat setahun dah..mesti tak baca entri awal-awal ni

Geekspro said...

Wahai Ketua Blok B apa yang korang sembang dengan Pegawai BPG tu sampai beruban aku tunggu diorang datang Blok Aku??

mus@akim said...

"ni ampaian dlm bilik ni?"
"ni sebagai alternatif kalau hujan lebat..kita sebagai student .. bla bla..."

shyna said...

mmg bule dapat tajaan MARA @ trus menjadi anak FELDA slps ini..hehe

nurul lalala said...

anda mmg seorang cegu yg sgt kretip!!truskan usaha anda..^^

Lionel Azry said...

second combat?

faqhrule said...

ustaz amzari:
rafee yg jadi tukang kata tadi. pegawai tu banyak sangat nak tengok

mus:
pandai hujah bela diri kan mus?

k.shyna:
saya memang anak felda raja alias 2, jempol n.sembilan. =)

nurul lalala:
terima kasih atas pujian

saruk:
gua memang minat second combat dowl. their early years laa

sharamli said...

baru perasan...asal lekat l0ve2 kat dinding plk...
bantal nak yg str0beri je...

dak p0mpuan yg c0mel mcm sy p0n xmcm tu tw cekgu...

dobot said...

hahahha, baru laa cekgu yg cool !
:D

Da' daffodil D said...

eyuw.....ade love love lah. hahaha

faqhrule said...

sha:
itu semua yang tersayang bagi taw

fifa:
aik baru tau ke?

D:
klik dekat gambar untuk teks yang jelas pada objek hati tersebut

sue said...

ish cikgu ape tipu2 nih..hee...

oh..bilik tidur i pon jadi pilihan ok!

he...

"ni nape ade palang2 dalam bilik ni? bahaya ni..."

"ni wktu malam je sgkut baju,,takut kalau hujan"

hee...x menyamar ok...

faqhrule said...

sue:
boleh ke lawan blok B?

sue said...

amboi pedas nampak..

haha lawan blok insyaallah je bleh kalau tetibe ade semnagt.

tapi setakat lawan bilik chegu...kacang je la

F. Hanim M. said...

berkesan!!!

haha

faqhrule said...

sue:
bila ni nanti naik taraf taw..jadi bilik contoh

k.hanim:
sangat berkesan kan

sue said...

contoh ke?

huwaaa ciannyer la...

faqhrule said...

sue:
yeap contoh. nanti nak cat balik bilik ni, kasi tambah mana patut, aksesori sikit tengoklah nanti

ainko said...

perghh...hebatla..

faqhrule said...

k.ain:
hebat ke? hehehhe

bibie_boodyn said...

osah hampeh er kan?adoi...buasir den golak u...

syazwina 5A said...

yg tuh sume cikgu bwk mase nk ajar klas kitorang kan??

faqhrule said...

salhan:
baru nak komen? ishhhh...

Awin:
yelah dear, tu yang cikgu bawak dulu, yang kita sakat mardiha tu

Pais Chaos said...

ahh.. awak ni grindcore rupanya!!

sue said...

ho3...

semnagat gilak ini!!

takutnyer!!!

faqhrule said...

pais:
saya bukan grindcore. saya rock cintan

Jimbo said...

hoi, kalau nak chating masuk mirc la woi

faqhrule said...

jimbo:
lama aku perhatikan budak jimbo ni. jangan sampai aku suruh din akar....