Tuesday, April 13, 2010

SEMAK SEKEBUN MAWAR




aku bakal mengajar minor pendidikan seni visual bila betul-betul jadi cikgu nanti. tak ada asas yang baik sebenarnya dalam menjadi cikgu seni visual ni. cuma,untuk memenuhi program perguruan yang sedang aku habiskan buat tahun kelima dan terakhir ini, aku memang perlu belajar untuk menjadi guru pendidikan seni visual.

dengan latihan dan bimbingan pensyarah, aku cuba bangkitkan minat cekalkan tekad berusaha untuk gilap bakat yang ada ini. memang aku meminati seni, ada secalit bakat cuma perlu gandakan usaha dengan rajin, itu saja. tapi bergantung pada diri juga, kalau dah malas bagi apa pun tak jadi kan?

ini kira masterpiece dari seorang cikgu pendidikan seni untuk kelas pendidikan seni tahun lima. bidang membuat corak dan rekaan. teknik capan gunakan cetakan kentang. aku pasti kamu pun pernah buat ini sewaktu sekolah. potong kentang, ukir corak, sapu warna air kemudian cop sekreatif mungkin. ini hasil yang aku buat secara spontan dalam bilik guru. tajuk dia, SEMAK SEKEBUN MAWAR.

karya original masih barsama aku. siapa mahu sila beritahu cepat dan segera okey.

berdasarkan karya, aku minta kritikan seni dari kamu-kamu semua.

17 comments:

crazy_labelle said...

wah... so cool...
xnah terpk pon nak buat camni...

T_T sbb tu ai xley jd cikgu seni..

faqhrule said...

belle:
boleh belajar

sharamli said...

penah p0t0ng batang betik ke p0k0k pisang ntah..xigt dah..

ha3

student said...

semak yg menghiburkan...jang mmg kaki seni!

hohohooo~

faqhrule said...

maksu:
ha yang tu pelepah pisang la maksu

syuk:
hehhe mekasih syuk

aKu SeoRang aku said...

haa..chantek la..dlu2 penah gak wat gune pelepah pisang..

faqhrule said...

aku seorang aku:
rasa-rasa kalau sekarang buat boleh lagi tak?

aKu SeoRang aku said...

hahhaa..xtau la..ase cam da kaku jek tangan nie

faqhrule said...

aku seorang aku:
minor mai ape ek? takde seni ke?

diba said...

caiyok2..boleh je..nice je..xtrpk gk wt cm2..he

Aku MaisYa said...

tah ek..yg tau ks pj..lg 1 xtau ap

CharMiea said...

"ini je ke yang awak dapat? ini je palin baik yang awak boleh buat? jujur saya cakap, ini artwork sampah "


































...kata lec lukisan persembahan kepada saya.

faqhrule said...

diba:
haa diba, lama tak nampak.

may:
muzik takpun seni

miea:
hehehe padan muka!

Anonymous said...

patutla kentang kt dapur umah kite hilang....hahaha

-malina-

faqhrule said...

malina:
eh suka hati je!
tu cik tikus yang ambik la

Anonymous said...

ohh bukan cikgu fakrul amik ke?? hahaha

-malina-

dobot said...

Penah sekali je wt projek ni. Sumpah, best! Main2 water colour smpi baju putih skola tk boleh hilang kotor. Simpan lagii dalam almari.