Friday, December 3, 2010

MONOLOG LELAKI JAHAT

kau masih ego. provokasi pada tiap entri cuma menzahirkan ego yang terbungkam lama tersimpan. menulis semula coretan yang pada hakikatnya menceritakan perihal kekecewaan sendiri terhadap seorang yang pada kau tak lebih dari cuma seorang penipu bukan?

baik,

letakkan kesalahan semuanya pada jembalaku yang ini. berat mana pun salahnya, keji manapun dosanya semua aku akui. aku mengakui kesalahan aku dan aku tidak menafikan, tidak sesekali menafikan kesalahan yang pada kacamatamu itu suatu yang maha besar! DOSA padamu bukan? sekelian kalinya aku mengakui khilaf sendiri yang menjahanamkan semuanya. menjahanamkan kepercayaanmu, kejujuran dan apa juga panggilan pada setiap perilaku baik yang mendefinisi makna sebuah pengkhianatan.

aku penipu dan aku pengkhianat sebuah erti kepercayaan. kejam? atau sadis?

setuju?

kau boleh mengukir senyum bila mana membaca hujah bela teman-teman yang ada disekelilingmu. membondongkan semua kesalahan atas bahu tak beralas dengan apa-apa hujah bela diri. mudah menghukum bukan? tanpa ada peluang, hukuman mandatori tersabit terus dalam perbicaraan yang kau sendiri jadi hakim dan teman-temanmu menjadi jurinya.


puas? kenapa tidak reveal sahaja aku dalam tiap entri kebencianmu? pampangkan saja foto aku tanpa belas sebagai tanda protes mu. ketepikan rasa kemanusiaan, biarkan semua orang tahu siapa aku pada kau sebenarnya.

tak ubah seorang penipu besar, pengkhianat sebuah perhubungan atau paling jelas;


lelaki jahat yang tidak akan pernah layak menjadi pemilik mu kelak.


nyatakan saja. naahhh.. tak perlu ada sedikit rasa kasihan.

tak perlu.

11 comments:

dobot said...

Rasanya takde laa jahat sangat.

faqhrule said...

fifa:
jahat

nwa said...

tu bermakna wujud sekelumit rasa cinta yang terpndam dikaburi rasa ego.huhu

faqhrule said...

nuwa:
cinta? kah kah kah.
tak ada maknanya dah nuwa

Paan Ovrtd said...

Jahat is subjective. Provoke je beb selagi boleh.

NURUL AMYLIZ said...

padahal, kamu yg terbaek penah ku kenal :)

syafiqxsaifullah said...

itu yg aku selalu katakan.

Kepercayaan Membunuh!

RZL said...

macam ni ke jahat? x bad ass langsung

iKhRam said...

wow..
problem cinta ke bro..
relax.. lelaki jahat takkan ckp dia jahat..

relax jer..
klau boleh, apa kata kita tular lak entry akan dtg.. aku leleaki baik..

try ar.. K?

zaimezainie said...

love this bro...tapi syg,ada jurang komunikasi..taktaula salah media ke hape ni..tak paham2 pulakla org tu

Anonymous said...

reported the majority pay your mortgages by the due date plus without the need of fines
A number one consumer debt charitable trust can expect the number of people turning to these with regard to aid over payday cash loan loans that will 2 bottle that. bill charitable states that all over buy the particular quickly, large curiosity funds the year 2010. That nonprofit states that four years gone the amount of clients using them was initially insignificant.
kredyt na dowód bez zaświadczeń lukas bank
pożyczki jakie oprocentowanie
kredyty bez bik
konsolidacja bez biku
pożyczki bez bik dla zadłużonych

http://szybkapozyczkabezbik.org.pl
http://kredytybezbiku.biz.pl
http://kredytybezbik24.net.pl