Monday, April 18, 2011

JAMBU


hari ini haru semua kelas yang aku ajar. semua tegur. semua nak sibuk. masa aku serius ada juga yang sempat tanya. dalam bilik guru juga begitu. ramai yang komen. kata itu ini secara sinis. dalam pejabat juga kena! ketua kerani pun tegur sama. senang cerita semua perhatian tertumpu pada aku.


salahkah? pada aku ini sekadar cuma trend. tak mampu lagi memiliki yang tulen. yang 'looks alike' pun boleh lah. asal menang memakai. cuma salah tanggapan pada sesuatu itu yang membuatkan persepsi baik bertukar sebaliknya. padahal isunya cuma ringan amat. bila terlalu ramai berfikir secara 'political correctness' semuanya berubah. ada saja kontra. asalnya isu yang kecil.


pada aku, warna ni milik allah taala. kalau dia tak ciptakan warna dalam dunia ini, suram jadinya. jadi kebebasan memilih warna adalah suatu yang perlu dilihat positif dan perlunya menghormati pemilihan warna yang pelbagai. tak kisahlah sesuai atau tidak, itu hak pemakai yang memilih warna dan mungkin ada sebabnya sendiri. kita perlu berfikir dari luar kotak pemikiran yang tipikal!

sebabnya, aku langsung tidak ambil pusing dengan cakap-cakap orang yang tidak tahu menilai warna. kebebasan memilih sudah lama dipraktikkan secara universal. nah hormati sahaja!

gua tak kisah kalau di panggil jambu sebab gambar ini;



tapi jangan cakap muka dan gaya gua macam nabil. yang itu gua marah!

6 comments:

Mi$s NiCkeL=? said...

nice watch abg jang.=)

sharamli said...

sejibik macam nabil!

hana said...

haha. cun. stylo la. like like.

TyQa TyDy said...

likee..!!

kc kasedah said...

hahahaha comel pakai jam warna ituuuu :)

Kutu Kiti said...

maskulin je. okey la tu. =)