Wednesday, May 4, 2011

SURAT CINTA MONYET


satu benda yang tak boleh lari dengan zaman persekolahan adalah cinta monyet bukan? bila masing-masing mula nak membesar dan rasa suka pada jantina bertentangan mula tumbuh itu menunjukan pertumbuhan normal. cuma kesesuaian dengan tahap perkembangan dan perasaan suka itu perlu ada panduan yang betul.

kau dulu masa sekolah ada cinta monyet? kalau tak ada kau skema! kah kah kah. aku masa sekolah rendah ada 3 4 orang skandal cinta monyet. aku dulu ketua murid jadi saham tinggi sikit. pengawas lain pakai kasut pvc, aku ketua pengawas kasut kulit bhai. hehe

jadi tadi aku dapat gagalkan satu misi balas membalas surat cinta, cuma senyum lebar dan sikit marah pun tak ada. nasihatkan apa yang patut. biasalah budak-budak kan. cerita banyak tak guna, tembak tak kena, tengok saja apa yang diaorang ni tulis.




yang mula-mula tulis tu sang kanak-kanak perempuan.

yang perempuan ni pun satu tamak. kalau tak nak cakap terus terang kan senang. ini tak bagi keputusan samar.

sama la contohnya kalau;
kita serahkan pada jodoh, kalau jodoh kita kuat mesti kita bersatu jugak.

ni satu lagi aku hangin. kalau tak hendak cakap terus terang. aku tak hendak dengan kau. bukan susah. cerita pun habis, tak ada la yang pihak satu lagi taruh harapan. ni bagi jawapan kabur macam tu. kalau dalam peperiksaan pun haram kau tak dapat markah. BANGANG namanya! huh kan aku dah marah!

satu lagi, naqib aku masa dekat maktab dulu pesan, memang jodoh di tentukan allah, kita ni hambanya kena usaha, bukan serah bulat-bulat macam tu. faham tak? jodoh kena usaha!

12 comments:

TyQa TyDy said...

baca sambil tersenyum...=)

faqhrule said...

@tyqa
hehehe abang siap gelak kuat-kuat

TyQa TyDy said...

@abang...
taw xpe!!!!!!!
ayat sang pmpuan tu ...ish2...
ehehhe

faqhrule said...

@tyqa:
tu tamak namanya!

TyQa TyDy said...

@abang...
xsangka betulll....
mcam2 jee la
ishhh..
x habis gelak lagiiii!!
huhuhu

Noriffah Hidayati said...

lawak...lawak..lawak giler.hahaha

Keri Henry said...

adakah dia dari kelas pemulihan??? hehe

nurul lalala said...

erk..adakah surat itu satu kisah benar? kisah cinta monyet chegu ka??? hehehe..

faqhrule said...

keri:
kelas tahun 4 dedikasi.

nurul lalala:
benar. siang tadi dapat tangkap

sharamli said...

bukan main!

✿ milly molly ✿ said...

tamak sungguh bugak ini! ish2.
u..







lau ade jodoh kite, takkan ke mane an an? HAHA

YANTI ROZAINIE ZAIME said...

setuju dengan line "jodoh kena usaha"tuuuuuu