Thursday, July 21, 2011

VIVIAN, AKU RINDU!



Mengurangkan kebergantungan itu cuma adalah frasa escapisme atau secara jujurnya pada aku itu adalah rasa hati sendiri yang kau bohongi. menidakkan rasa rindu yang pada jangkaanku sudah berbunga-bunga.

jangan terus hipokrasi. berhenti menipu diri kita sendiri. mengapa mahu menjauh padahal dalam hati itu rasa itu merentap-rentap sanubari sendiri bukan? mengapa mengakhiri bila ia baru sahaja mula mengorak. jangan cantas cambah-cambah baharu yang mahu tumbuh, kerna kita tidak tahu apa yang bakal tumbuh itu suatu yang lebih indah dari yang sebelum-sebelumnya.

kita punyai hari-hari yang bahagia kenapa mahu bunuh rasa yang membenih dari hari-hari bahagia?

konfrontasi cuma lebih merumitkan. ego juga seperti api. dan konfrontasi adalah kerosin.

aku mohon cahaya untuk menerang bukan api yang membakar.

aku mohon.

aku mohon.

aku rindu.

No comments: