Monday, January 31, 2011

ANGER IN EGYPT





kita ni bangsa ambil peduli ke tidak?




mungkin ramai tahu situasi yang berlaku di mesin sekarang. chaos dan anarki. revolusi sana sini. pemimpin degil tak mahu turun tahta. rayat berontak, rusuh bakar kucar kacir semuanya. ketakutan dan kemusnahan berlaku.

atau ada segelintir yang masih tidak ambil pusing keadaan di mesir. "ah negara gua rilek je" mungkin itu yang terdetik pada minda mereka. atau ada yang lebih pentingkan cerita kerajaan perikatan menang besar di suatu tempat yang TENANG. "ah dah menang, banyak la dapat pembangunan, mesin apa ada sangkut paut!"

atau ada yang masih tak kisah tentang perihal saudara-saudara kita di mesir sana. lebih kisahkan "harga minyak naik ni sebab kerajaan nak kurangkan subsidi ni, bagus ni. kita mesti pilih!"

hakikatnya, negara mesir sana sedang bergolak teruk dan ada rakyat negara kita yang sedang ketakutan berada disana. harapan aku biarlah ada usaha kita dalam membantu saudara-saudara kita di mesir sana. cuba ambil peduli sedikit, paling kurang doakanlah kesejahteraan dan keselamatan mereka disana. harap tiada yang menjadi korban.

p/s: ini rentetan entri seorang sahabat gua disini : QISH dan di FB

4 comments:

Paan Ovrtd said...

Saya peduli. Sangat peduli. Cuma kemarahan saya tidak mampu dizahirkan melalui tinta elektronik. Kemarahan saya melalui muzik.

"LIGHTS OUT, GUERILLA INTERNET, TURN THAT SHIT UP"

-Rage Against the Mobarak

CHEKGU ALAN said...

a malaysian student being raped!!
dammmmnnnn

sharamli said...

kawan maksu kat sana p0n entah apa cerita.
tapi mak dia cakap 0k. insyaAllah selamat.

d0akan mereka.

qishie said...

kawan aku ramai kat mansoura. yang aku tau sorang dah berjaya ke jordan. aku tak tau yg lain macammana. aku risau gile dekat yang perempuan. sebelum ada riot ni pun, dorang kata dah memang bahaya. hish. risau2..